Jak promować nowy e-commerce w internecie?

E-commerce

Start nowego serwisu e-commerce wiąże się zarówno z ekscytacją, jak i niepewnością. Rynek jest już na tyle nasycony i sprofesjonalizowany, że wejście na niego jest trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego przed rozpoczęciem działalności należy przemyśleć i wdrożyć wiele elementów, które będą miały wpływ na późniejsze powodzenie biznesu. Od czego rozpocząć swoje wysiłki w obszarze promocji rozumianej jako pozyskiwanie wartościowego ruchu dla serwisu – zarówno poprzez działania płatne (PPC), jak i organiczne (SEO)? 

1. Pokaż się i zyskaj użytkowników

W przypadku nowego sklepu online (o którym nikt jeszcze nie słyszał) najważniejsze jest znalezienie zainteresowanych produktami użytkowników. W tym celu warto wykorzystać zasięg sieci reklamowej Google Display Network, ale ważne, aby robić to rozsądnie. GDN umożliwia wybór odbiorców zgrupowanych przez Google’a pod kątem ich wcześniejszej aktywności w internecie (np. szukający informacji o elektronice).

POLECAMY

Możliwe jest też emitowanie reklam tylko na stronach o konkretnej tematyce (np. zdrowa żywność). Inną istotną funkcjonalnością jest geotargetowanie, możliwość wyboru lokalizacji, w których wyświetlane będą reklamy. Jeżeli na początek chciałbyś promować sklep tylko w miastach, gdzie np. masz punkty bezpłatnego odbioru, dzięki tej opcji łatwo zrealizujesz przyjętą strategię.

Dzięki kampaniom w sieci reklamowej nie tylko będziesz w stanie sprowadzić do serwisu pokaźną liczbę użytkowników, ale też zaczniesz budować listy odbiorców, które wykorzystasz w przyszłości do retargetingu.

Wartością dodaną takich działań może też być testowanie i późniejsza optymalizacja zarówno przekazu reklamowego (kreacji, call to action), ale także stron docelowych czy skuteczności oferowanych promocji.

Rysunek 1. Przykład reklamy display w sieci reklamowej GDN

 

2. Wykorzystaj siłę sieci społecznościowych

Dr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy