Jak promować marki premium i luksusowe w kanale online?

Reklama internetowa

Według raportu McKinseya opublikowanego w 2014 r. kanał, jakim jest online, ma realny wpływ na 45% zakupów marek luksusowych, np. poprzez korzystanie z wyszukiwarek lub opinie z mediów społecznościowych. Na razie tylko 4-5% sprzedaży marek luksusowych dokonywane jest przez internet. Szacuje się jednak, że ok. 95% klientów marek luksusowych korzysta z internetu, a biorąc pod uwagę rosnącą siłę nabywczą Millenialsów, do 2020 r. 11-18% sprzedaży będzie generowane tą drogą.

Szybki rozwój technologii cyfrowych i mobilnych i dodatkowo wzrost znaczenia sieci społecznościowych dokonują drastycznej transformacji w nastawieniu konsumentów marek luksusowych. Konsekwencją tych zmian jest znaczny wzrost oczekiwań względem tego, co marki luksusowe mogą zaoferować. Aby sprostać tym wyzwaniom, muszą one radykalnie zmienić sposób komunikowania się z klientem. Marki, którym jeszcze do niedawna skutecznie udawało się unikać internetu w strategiach marketingowych, muszą zmienić swoje podejście i na poważnie zadbać o swoją komunikację online.

POLECAMY

Nie ma jednej recepty dotyczącej cyfrowej strategii dla marek luksusowych, ale nie ulega wątpliwości, iż najwięcej zyskają te, które będą potrafiły z powodzeniem wykorzystać wszystkie możliwości oferowane przez nowe media (dostępność na pełnej gamie urządzeń mobilnych, umiejętność wywierania wpływu poprzez media społecznościowe, zdolność pomiaru i analizy danych dotyczących ruchu w kanałach cyfrowych).

Internet zdaje się środowiskiem wręcz wymarzonym dla marek, które swoją komunikację bazują w głównej mierze na pięknym obrazie. Media społecznościowe funkcjonujące w oparciu o dzielenie się  fotografiami, takie jak Pinterest czy Instagram, są świetnym sposobem budowania świadomości i więzi z konsumentami, nie mówiąc już o tworzeniu rzeszy lojalnych adwokatów marki. Pośród marek luksusowych Chanel cieszy się największą liczbą „pinów”, podczas gdy marka nie m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy