Jak programmatic buying zmienia zasady gry w retail mediach?

Temat numeru

Rok 2025 rozpoczął się dynamicznie dla branży programmatic. Nowe kanały reklamowe – takie jak ConnectedTV i Programmatic Digital Out of Home, rozwój sztucznej inteligencji (AI) wspierającej automatyzację procesów w platformach oraz nowe podejście do identyfikacji użytkowników bez 3rd party cookies – to tylko niektóre z wyzwań i możliwości przed którymi stoją marketerzy.

W tym kontekście retail media są dynamicznie rosnącym obszarem i kanałem, który poprzez swoją charakterystykę warto rozważyć w nowoczesnym media mixie. Oparty na wartościowych intencjach zakupowych, bezpiecznym otoczeniu dla marki i dokładnym raportowaniu wpływu kampanii na sprzedaż tworzy unikalne możliwości dla marek.
To także intratna szansa dla marketplace’ów i wielobrandowych e-commerce’ów oparta na wysoko marżowym kanale przychodów, często kilkukrotnie przewyższającej wyżyłowane prowizje osiągane z głównej działalności, czyli ze sprzedaży produktów. 

POLECAMY

Ryc. 1. Marżowość retail mediów w podziale na branże. Źródło: https://www.bcg.com/publications/2022/how-media-is-shaping-retail

Ewolucja retail mediów

Retail media przeszły długą drogę – od ręcznego zarządzania reklamami w CMS-ach, przez wykorzystanie ad serverów do zarządzania priorytetami kampanii i raportowania, aż po pełną automatyzację w ekosystemie programmatic. Ręczne osadzanie bannerów, sprzedaż powierzchni w modelu flat fee i raportowanie wyników w arkuszach to przeszłość. W nowoczesnyc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy