Jak powinien wyglądać launch nowego portalu i pozyskanie pierwszych użytkowników?

Wywiad VIP

Wywiad z Łukaszem Grassem, redaktorem naczelnym Business Insider Polska

– W kwietniu bez użytkowników, w maju 5,5 mln wizyt. Jak wypromować serwis od zera? 

– To nie jest prosta rzecz i trudno zbudować serwis w jeden miesiąc. Wyniki są imponujące, ale proszę pamiętać, że za nami wielka kampania reklamowa w różnych mediach – radio, prasa, internet. Ponadto to marka funkcjonująca na rynku od 2007 r., 
skupiająca sieć 10 serwisów biznesowo-informacyjnych na świecie, docierających do 94 milionów użytkowników miesięcznie. Nie bez znaczenia była również kampania na Onet.pl.

POLECAMY

– Który kanał był kluczowy w osiągnięciu sukcesu?

– Przede wszystkim postawiliśmy na social media. Facebook i Twitter to serwisy, gdzie następuje wymiana opinii. I ten kanał jest dla nas strategicznie istotny. Zresztą zanim jeszcze istnieliśmy fizycznie jako serwis w internecie, byliśmy już na Facebooku – w formie fanpage’a i instant articles.

– Jeżeli miałby Pan porównać specyfikę mediów od strony redakcyjnej – czym różni się internet od telewizji czy radia? 

– Zmienił się sposób, forma i szybkość podania informacji. Oprócz oczywistych różnic, jak praca głosem i na wizji (co w internecie bardzo szybko się zmienia i content video staje się znaczącą formą przekazu treści), to jednak szybkość podania informacji i dotarci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy