Ten artykuł nie rozwieje wszystkich Twoich wątpliwości – zbyt wiele zależy od reklamowanych produktów i usług, indywidualnego budżetu, strony docelowej oraz wielu innych zmiennych. Przeczytasz w nim jednak o kilku uniwersalnych trikach, które pozwolą zoptymalizować Twoje kampanie i obniżyć ich koszt.
POLECAMY
Pracuj nad strukturą
Struktura to podstawa każdej kampanii Google Ads. To od niej w dużej mierze zależy, ile ostatecznie wydasz.
Google Ads ma kilka poziomów: konto -> kampanie -> grupy reklam -> reklamy -> słowa kluczowe. Konto to instancja nadrzędna, na nim ustawiasz kampanie. Do każdej kampanii przyporządkowujesz grupy reklam, do grup reklam – reklamy, które z kolei są wywoływane w wyszukiwarce przez odpowiednie słowa kluczowe.
Wszystko wydaje się proste i logiczne. A jednak codziennie widzę kampanie, w których to właśnie struktura kuleje. Najczęstszy błąd to wrzucanie wszystkiego do jednego worka – w kampanii jest jedna grupa reklam, a w niej wszystkie słowa kluczowe.
Dobra struktura konta Google Ads to ta, która pomoże Ci osiągnąć założone cele. Traktuj strukturę jak sprzymierzeńca, coś, co możesz dopasować do swoich potrzeb i możliwości. Nie ma tutaj sztywnych ram i reguł.

Pamiętaj, że reklama powinna jak najlepiej odpowiadać na słowo kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwa...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!