Mamy do dyspozycji różne typy kampanii reklamowych:
POLECAMY
- kampanie na reklamy tekstowe w wyszukiwarce,
- kampanie na reklamy graficzne i/lub tekstowe w sieci reklamowej Google,
- kampanie na reklamy wideo na YouTube.
#1. Kampanie na reklamy tekstowe w wyszukiwarce
Jaki jest ich potencjał?
Kampanie w wyszukiwarce to najskuteczniejszy sposób na zdobycie wartościowych leadów i potencjalnych kupujących. Czy będą nadawały się do promocji marki? Zróbmy mały test: sprawdźmy w Planerze Słów Kluczowych ile osób wpisuje do wyszukiwarki słowa kluczowe: Nike oraz buty do biegania. Jak się okazuje, słowo kluczowe Nike w ostatnich 12 miesiącach było wyszukiwane średnio 368000 razy, a buty do biegania 22200 razy (grafika 1).
A teraz sprawdźmy inną parę słów kluczowych: Marafiki (marka mojej agencji) oraz kampania AdWords. Okazuje się, że słowo kluczowe Marafiki w ostatnich 12 miesiącach było wyszukiwane średnio 70 razy w miesiącu (słownie: siedemdziesiąt!), a słowo kluczowe kampania AdWords 1300 razy.
Wniosek z tego taki, że jeśli Twoja marka jest mało znana, to nie zaszalejesz w wyszukiwarce. Ale czy to oznacza, że masz się nie reklamować? A jeśli marka ma duży potencjał to czy automatycznie oznacza to, że masz się reklamować? No cóż, odpowiedź nie jest taka prosta. Idźmy dalej.
A po ile to w ogóle?
Niektórzy specjaliści uważają, że warto reklamować się na słowa brandowe, bo są tanie. Kliknięcia w reklamy na te słowa kosztują zazwyczaj od kilku do kilkunastu groszy. W porównaniu do słów kluczowych nie zawierających nazwy marki, lecz nazwę produktu lub usługi, to jest tanio.
Ale za darmo, to mniej niż za kilka groszy!
Inni specjaliści powiedzą, że nie warto, bo przecież i tak jesteśmy „wypozycjonowani” na nazwę marki i link do naszej strony pojawia...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!