1. Demografia i odbiorcy
Tworząc reklamy w sieci wyszukiwania, możesz mierzyć ich skuteczność na podstawie danych przedziałów wiekowych oraz ze względu na płeć albo kierować ją wyłącznie do wybranych grup demograficznych. Analizując raporty, zwróć uwagę na poziom klikalności (CTR) i współczynnik konwersji. Sprawdź, czy któryś z przedziałów wiekowych nie zaniża Twoich statystyk. Gorsze rezultaty mogą wynikać z niewłaściwego określenia grupy docelowej dla Twoich usług lub produktów albo z braku dostosowania reklam. Na przykład senior w wieku 60 lat, który wpisuje hasło w Google, szuka zupełnie innych produktów ubezpieczeniowych niż młody rodzic w wieku 30 lat. Dlatego wyświetlanie takich samych reklam tym dwóm grupom nie jest optymalne.
POLECAMY
2. Reklamy
Tworzenie efektywnych reklam wymaga dużej wiedzy, ale jest kilka podstawowych zasad, które sprawią, że możesz zauważyć widoczne zmiany efektywności kampanii. Przede wszystkim uruchom rotację, czyli optymalizację reklam, i stwórz minimum trzy reklamy w każdej grupie reklam. Dodatkowo uruchom wszelkie sensowne rozszerzenia reklam, wypełniając je z nadmiarem w przypadku np. rozszerzeń linków do podstron czy rozszerzeń objaśnień. Dzięki temu system będzie mógł wybrać najlepsze z nich, a same rozszerzenia mogą mieć duży wpływ na ranking reklamy, czyli to, na jakiej pozycji się ona znajdzie.
Podstawowa zasada to stała analiza wyników reklam i tworzenie nowych w miejsce tych z najgorszymi wynikami. Pamiętaj również o tym, aby w przypadku akcji specjalnych nie wymieniać wszystkich reklam, ale zostawić przynajmniej jedną, dwie stare dla ciągłości zbierania danych.
Wiele kont Ads ma dostęp do nowej wersji beta reklam elastycznych, gdzie wypełniając szereg nagłówków oraz opisów reklam, dajemy systemowi możliwość dowolnego ich łączenia i tworzenia wielu kombinacji reklamy. Po zebraniu danych system sam nauczy się, jak powinna wyglądać najbardziej efektywna reklama, oraz dalej będzie prowadził testy i zbierał informacje, jak reagować na zmiany u naszej konkurencji.
PROTIP: Treść reklam
Jeśli chcesz stworzyć idealną reklamę, to zacznij od analizy konkurencji w narzędziu podglądu i diagnostyki reklam dostępnym w Google Ads i zobacz swoją konkurencję. Pamiętaj, że to na jej tle musisz wyróżnić się dla użytkownika. Następnie pamiętaj o poniższych zasadach:
- Testuj liczby w reklamie – od cen po daty.
- Testuj reklamy odnoszące się do bieżących wydarzeń, okazji i świąt czy nawet pór roku.
- Użytkownicy wręcz skanują, a nie czytają reklamy, dlatego pisz prostym językiem, jak do 14-latka.
- Powiel słowo kluczowe, najlepiej dwa razy w reklamie.
- Użyj dobrego wezwania do działania (call to action) – najlepsze z nich mają element odnoszący się do emocji („Kup oryginał –
- nie ryzykuj”) czy ograniczonej dostępności produktu („Zarezerwuj ostatnie bilety w tej cenie, kup dziś taniej o 20%”).
- Nie bój się bezpośredniego zwrotu do użytkownika.
3. Wynik jakości
Większość słów, które mają niski wynik jakości, nie pasuje do danej grupy...