Realizacja celów direct response
Równocześnie najważniejszym celem realizowanych kampanii reklamowych pozostała bezpośrednia reakcja konsumentów na przekaz reklamowy, czyli tzw. response. Sposoby reakcji mogą być różne, w zależności od założonych celów: wypełnienie formularza kontaktowego po otrzymaniu maila, wejście na stronę internetową, zakup towaru... Umiejętność dostosowania się do etapu zakupowego, na którym jest klient, i wsparcie go w tym procesie jest techniką, która pozwala zwiększać sprzedaż.
POLECAMY
Firmy systematycznie zwiększają wartość swoich produktów, stawiając na kreowanie doświadczeń klientów (ang. customer experiences). Niektóre marki budują coraz bliższe relacje z klientami, wykorzystując wiedzę o nich do przygotowania spersonalizowanej oferty. Inne koncentrują się na pogłębianiu relacji, zwiększając liczbę punktów styku z marką. Aby osiągnąć świetne wyniki, należy stosować oba podejścia, oferując klientom to, co nazywamy „doświadczeniem całościowym” (ang. total experience).
Rezultaty mają kluczowe znaczenie, dlatego ważne jest, aby dokładnie określić, jaki poziom responsu/sprzedaży wygenerował każdy z kanałów komunikacji. Marketingowcy toną dziś w powodzi danych na temat zachowań konsumentów, kosztów, konwersji…
W budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej z pomocą przychodzi performance marketing. Dzięki niemu możliwe jest z góry określenie kosztu i precyzyjne mierzenie ścieżki zakupowej klientów od pierwszego kontaktu z ofertą, poprzez sfinalizowanie sprzedaży, aż po dalszy crossselling. Właściwie na każdym etapie możesz w ten sposób wspomagać konsumenta.
Płatność za efekt
Niewątpliwie zaletą performance marketin...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!