Dlaczego programy pocztowe uznają „normalne” e-maile za spam?
Raporty pokazują, że z roku na rok liczba spamu w naszych skrzynkach pocztowych maleje. Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab mówi, że w drugim kwartale 2018 r. liczba spamu osiągnęła najwyższy poziom w maju (51%), a średni udział niechcianych wiadomości w globalnym ruchu e-mail wynosił 50%. W porównaniu do średniej ostatniego kwartału 2017 r. był o 2,16 punktu procentowego niższy. Na zmniejszenie liczby spamu w naszych skrzynkach pocztowych wpływają programy pocztowe i my sami. Dostawcy poczty e-mail używają restrykcyjnych filtrów spamowych, a do najbardziej wpływowych należą te związane z analizą behawioralną użytkowników w zakresie wiadomości i określeniem engagement rate. O co w tym chodzi? Analizując aktywność użytkownika, ocenia się wiadomość i ją definiuje jako spam albo i nie. Przykładowo jeżeli użytkownik nie kliknie w wiadomość albo przeniesienie ją do kosza, świadczy o tym, że jest przez niego niechciana. Natomiast kliknięcie w wiadomość, a zwłaszcza w zawarte w niej CTA, świadczy o tym, że wiadomość jest bardzo interesująca. W „walce” z wiadomościami śmieciowymi ważna jest również wiedza internautów na temat tego, czym jest spam.
POLECAMY
Badanie zjawiska spamu z 2017 r. przeprowadzone przez Fundację FORCE pokazuje, że 70% użytkowników uważa za spam wiadomości e-mail, których nie chcą otrzymywać. Użytkownikom, którzy własnoręcznie chcą się pozbyć takich wiad...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!