Jak wybrać platformę do e-mail marketingu w praktyce? Od open source, przez SaaS, po rozwiązania dedykowane

E-mail marketing

E-mail marketing to niewątpliwie najstarsze i wciąż najchętniej wybierane przez firmy narzędzie komunikacji. W zakończonym niedawno XII Badaniu poczty elektronicznej tylko 1% badanych odpowiedziało, że nie planuje wykorzystywać tego kanału! Inwestycja w e-mail marketing to wciąż dobry pomysł. Czy wiesz jednak, jak wybrać rozwiązanie dla siebie i czym się przy tym wyborze kierować?

Analiza potrzeb

To, co zapewne skłoniło Cię do zastanowienia się nad e-mail marketingiem, to fakt jego długiej obecności na rynku oraz łatwość w dostępie do tego rozwiązania. W końcu z e-mailem obcujesz na co dzień, czy to robiąc e-zakupy, czy załatwiając nawet kwestie urzędowe. Jest to dla Ciebie naturalny środek komunikacji. Możliwe, że obiło Ci się też o uszy, że e-mail marketing charakteryzuje się wysokim współczynnikiem ROI (zwrot inwestycji) i pomyślałeś, że 222%1 to niezła stopa zwrotu. A może jesteś już doświadczonym e-mail marketerem, jednak zastanawiasz się nad zmianą platformy? Niezależnie od Twoich motywów, jesteś tu, by dowiedzieć się więcej o możliwościach rynku e-mail marketingu i ja z chęcią Ci w tym pomogę! 

POLECAMY

Przejdźmy zatem do konkretów i zacznijmy od najważniejszego, czyli analizy potrzeb. Żeby wiedzieć, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze, musimy na początku odpowiedzieć sobie na szereg pytań. 

  1. Jak dużą mam potencjalną lub istniejącą grupę odbiorców?
  2. Czy potrzebuję zaawansowanych narzędzi, np. do segmentacji?
  3. Czy będę tes...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy