Jak na dłużej przyciągnąć uwagę na TikToku? Strategie optymalizacji oparte na danych z ponad 700 filmów

Temat numeru

Miesięcznie TikToka odwiedza ponad miliard użytkowników. Publikują oni codziennie ponad 30 mln wideo. Jak w gąszczu contentu przyciągnąć uwagę na dłużej? Czy da się zwiększyć czas oglądania? Odpowiadam na te pytania na podstawie raportu z ostatnich kampanii w Lettly, agencji influencer marketingu.

TikTok to więcej niż rozrywka

TikTok to coś więcej niż krótkie, zabawne wideo. To social media, które zmieniły sposób, w jaki marki komunikują się z odbiorcami. Dzięki swojej zdolności do zatrzymywania uwagi użytkowników na dłużej stał się kluczowym graczem w świecie digital marketingu.
Według DataProt przeciętny użytkownik TikToka spędza w aplikacji dziennie 95 min, a miesięcznie ok. 25 godz. Co minutę oglądane jest tam 167 mln filmów! Co na to sami marketerzy? Hubspot podaje, że wykorzystanie TikToka przez osoby zajmujące się marketingiem wzrosło o 15% r/r. 
W przyciągnięciu nie tylko użytkowników, ale też specjalistów i firm do tej platformy pomaga algorytm. To on w krótkim czasie uczy się tego, co lubi dana osoba i podsuwa pasujące treści. Mechanizm jest uzależniający – wystarczy mały ruch palcem, aby przejść do kolejnego filmu i dostać jeszcze więcej dopaminy. Dzięki algorytmowi dopasowującemu treści do zainteresowań użytkowników TikTok zatrzymuje ich uwagę znacznie dłużej niż konkurencja: średni dzienny czas korzystania z Instagrama to 30 min. Czyni to platformę od ByteDance atrakcyjnym narzędziem dla marek dążących do zwiększenia widoczności, zaangażowania i konwersji.

POLECAMY

Dlaczego czas oglądania na TikToku jest kluczowym wskaźnikiem w influencer marketingu?

Views vs. watch time

  • Czas og...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy