Jak komunikować markę premium w 2022 r.? Pięć kroków do sukcesu

Temat numeru

Dziś wiele marek pragnie zachwycać swoich odbiorców, czarować jakością, pomysłem, projektem, wykonaniem. Nawet marki osobiste chcą pozycjonować się jako marki premium, wyżej się ceniąc, by w efekcie trafić do klienta, który je doceni. Pytanie za co konkretnie? Jak budować markę, pokazać wartość dodaną, budzić pożądanie i docierać do klienta, który skłonny jest zapłacić więcej? W tym artykule znajdziesz 5 cennych wskazówek, jak tego dokonać!

Na początek, kilka dobrych wiadomości – rynek produktów z wyższej półki ma się dziś całkiem dobrze. Jak donosi raport firmy konsultingowej Bain & Company, ten rynek wrócił już do wielkości z 2019 r. Nieco ponad rok wystarczył, żeby nadrobić straty spowodowane pandemią – znacznie szybciej niż przewidywano. W Polsce, według ekspertów, klienci również bardzo szybko wracają. W 2020 r., 
jak czytamy w raporcie KPMG, rynek dóbr luksusowych zmalał o niecałe 5% (podczas gdy rynki globalne zaliczyły wtedy spadki na poziomie zbliżonym do 30%). Dodatkowo, w Polsce cały czas rośnie liczba osób dobrze zarabiających oraz bogatych – a to oznacza rosnący potencjał rynku oraz szansę na rozwój segmentu premium. Pytanie tylko, jak ten potencjał wykorzystać i jak w 2022 r. z sukcesem komunikować markę premium? Odpowiedź znajdziesz w 5 poniższych punktach.

POLECAMY

Spójne budowanie marki

To pierwszy i najważniejszy punkt. Może brzmi banalnie i dla wielu jest to oczywistość, jednak w praktyce okazuje się, że nie jest to wcale takie proste zadanie. Już na etapie tworzenia marki wszystko powinno zgrywać się w jedną całość, jedną opowieść. Od nazwy marki, przez logo, branding, wyznawane wartości, ofertę produktową i ich prezentację, sesje zdjęciowe, język komunikacji, estetykę w s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy