„Ogromne wyzwanie”1, „Game-changer”2, „paląca kwestia”3 –
tak o ad visibility wypowiadają się kolejno szef światowego marketingu Unilevera, główny analityk Havas Media i Chief Trading Oficer Group M.
POLECAMY
Czym jest ad visibility? Dzięki rozbudowanej analityce witryn internetowych możemy sprawdzić, jak długo kreacja była w zasięgu wzroku użytkownika, zanim nie przewinął on strony albo nie przeniósł się na podstronę. Ad visibility to wskaźnik, który mierzy, jaki procent wyemitowanych reklam był faktycznie wyświetlony na ekranie monitora.
Przyjęte przez branżę standardy (wypracowane w ramach IAB) są proste – tylko reklama, której co najmniej 50% powierzchni było wyświetlone przez co najmniej 1 sekundę (w przypadku wideo są to 2 sekundy), jest zakwalifikowana jako widzialna dla odbiorcy. Czy jest to standard spełniający potrzeby wszystkich stron? Wokół tego toczą się na Zachodzie zażarte polemiki. Reklamodawcy z reguły twierdzą, że proponowane wartości są zdecydowanie za niskie i najchętniej uznawaliby za kreację widoczną tylko taką, nad którą użytkownik spędził co najmniej kilka sekund. Niektóre firmy chcą się rozliczać t...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!