Jak dzięki ad visibility poprawić skuteczność kampanii reklamowych online?

Temat numeru

Odkąd w 1994 r. amerykańska spółka telekomunikacyjna AT&T wyemitowała w sieci pierwszą kreację banerową, marketerzy emitują reklamy internetowe w jednym celu – by przykuć uwagę i wywołać pożądaną reakcję użytkownika. Przez wszystkie te lata branża wykorzystywała różne chwyty, by osiągnąć swój cel. Przeszliśmy od nieruchomych banerów i GIF-ów, przez proste flashowe animacje, po robione z rozmachem interaktywne, rich-mediowe kreacje wykorzystujące wideo. Oglądanie niektórych z nich to naprawdę przyjemność. Co jednak, jeśli duża część widzów nie będzie miała szansy ich zobaczyć?

„Ogromne wyzwanie”1, „Game-changer”2, „paląca kwestia”3 –
tak o ad visibility wypowiadają się kolejno szef światowego marketingu Unilevera, główny analityk Havas Media i Chief Trading Oficer Group M.

POLECAMY

Czym jest ad visibility? Dzięki rozbudowanej analityce witryn internetowych możemy sprawdzić, jak długo kreacja była w zasięgu wzroku użytkownika, zanim nie przewinął on strony albo nie przeniósł się na podstronę. Ad visibility to wskaźnik, który mierzy, jaki procent wyemitowanych reklam był faktycznie wyświetlony na ekranie monitora.

Przyjęte przez branżę standardy (wypracowane w ramach IAB) są proste – tylko reklama, której co najmniej 50% powierzchni było wyświetlone przez co najmniej 1 sekundę (w przypadku wideo są to 2 sekundy), jest zakwalifikowana jako widzialna dla odbiorcy. Czy jest to standard spełniający potrzeby wszystkich stron? Wokół tego toczą się na Zachodzie zażarte polemiki. Reklamodawcy z reguły twierdzą, że proponowane wartości są zdecydowanie za niskie i najchętniej uznawaliby za kreację widoczną tylko taką, nad którą użytkownik spędził co najmniej kilka sekund. Niektóre firmy chcą się rozliczać ty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy