Grupa odbiorców reklamy
Ten punkt odgrywa kluczową rolę. Skupię się więc na nim najbardziej. W większości przypadków marketerzy zbyt dużą wagę przykładają do aspektów demograficznych, jak wiek potencjalnych odbiorców. Abym został dobrze zrozumiany, nie sugeruję, by zabawki dla dzieci reklamować wśród osób dojrzałych wiekowo. Chodzi mi o te sytuacje, kiedy strategia komunikacji zakłada precyzyjnie określone grupy docelowe, np. 25–35 lat.
POLECAMY
Uważam to za poważny błąd, gdyż przy tak dynamicznie rozwijającym się społeczeństwie nie powinniśmy wykluczać innych kohort wiekowych. Idealnym substytutem w tym przypadku są dane behawioralne, gdyż tak naprawdę to one definiują potrzeby klientów. Bazując na takich źródłach jak desktop i mobile, mamy ogrom informacji, które – używając terminologii marketingowej – pozwolą na zastosowanie odpowiedniego targetowania.
Zobrazuję to na poniższym przykładzie.
Wyobraźmy sobie, iż naszą grupą docelową są osoby pijące piwa bezalkoholowe. W tym przypadku nie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!