Artur Maciorowski: Zacznijmy od kluczowego pytania: jak stworzyć skuteczną kreację, która nie tylko wygra branżowe konkursy, ale przede wszystkim przełoży się na sprzedażowy sukces marki?
Yuri Drabent: Odwrotnie z priorytetami. Sukces marki przede wszystkim, festiwale to dodatek – a recepta na te dwie rzeczy bywa zupełnie różna. W Isobarze nie robimy słodkich obrazków, ckliwych historii, brandowych opowieści… Festiwale reklamy festiwalami, a rynek – rynkiem. Dziś operujemy na danych, by lepiej poznać, lokalizować konsumentów i myśleć o nich. Rolą firm jest z kolei odnaleźć się w trudnym, pędzącym technologicznym świecie, by byli relewantni. Jeżeli nastawiamy się jedynie na to, by kolekcjonować nagrody w konkursach branżowych, to podcinamy gałąź, na której siedzi cała branża. Albo pomagamy klientom w ich biznesie, albo przybijamy piątki i wychodzimy na scenę po kolejne statuetki…
POLECAMY
Agnieszka Gozdek: … a wtedy możemy być pewni, że ktoś nas zastąpi. Biznes patrzy na cyfry – chce przychodów, zysków i ROI. Nasze projekty odpowiadają na konkretne wyzwania biznesowe naszych klientów. I są doceniane na polskich i międzynarodowych festiwalach. Ale zasada jest jedna. Po pierwsze biznes klienta.
YD: To nie jest tak, że nie lubimy festiwali. Zdajemy sobie sprawę, że to jest docenienie pracy.
AG: Ale to jest efekt uboczny kampanii zakończonych sukcesem.
YD: Mamy 24 nagrody już w tym sezonie, ale nasze kreacje i strategie mają rozwiązywać problemy biznesów.
I wszystkie 24 nagrodzone projekty osiągnęły sukces sprzedażowy?
YD: W większości. Ale nie zawsze był taki cel. Każdą z tych prac zrealizowaliśmy cel postawiony w briefie klienta.
Czy reklama zmierza już tylko w kierunku storytellingu? Ostatnie zwycięskie kampanie nie koncentrują się na produktach czy usługach, ale opowiadają historie, np. „Podwórko Nivea”, ING „Liczą się ludzie” c
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!