Jak analizować działania social media w ekosystemie Meta? Procesy, metryki i wskaźniki benchmarkingowe

Temat numeru

O analizie social mediów powiedziano już chyba wszystko albo przynajmniej całkiem dużo. Wskaźniki, takie jak zasięg, wyświetlenia czy konwersje, zostały już omówione wzdłuż i wszerz, a tym, czego tak naprawdę często nam, marketerom, brakuje, są… podstawy i odpowiednio zaplanowane procesy.

Zdarza się też, że na analizie skupiamy się zbyt mocno i wchodzimy w szczegóły tak bardzo, że nie widzimy pełnego obrazu i sami przed sobą nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie, czy nasze social media faktycznie działają.
O czym więc nie należy zapominać, analizując działania na Facebooku i Instagramie?

POLECAMY

Zacznij od ustalenia KPI

Aby poznać skuteczność swoich działań w social media, należy przede wszystkim wiedzieć, co i gdzie analizować.
Podstawą jest ustalenie celów, jakie chcesz osiągnąć, oraz odpowiednich KPI. Jeśli nie określisz tego na samym początku, ciężko będzie Ci mierzyć progres i finalny sukces projektu.
Ustalając cele SMART, będziesz wiedział, co i kiedy chcesz osiągnąć. Jasność co do tego będą miały również wszystkie osoby w Twoim zespole.
Nie mniej istotne jest to, skąd będziesz czerpać dane do analizy. Niezależnie czy będzie to rozwiązanie darmowe, jak Facebook i Instagram Insights, czy narzędzie zewnętrzne, najlepiej używać jednego narzędzia. Choć w teorii wszystkie korzystają z tego samego API, w praktyce zdarzają się różnice w danych, a niektóre wskaźniki mogą być liczone w różny sposób.

Dopasuj wskaźniki do etapu lejka

W ekosystemie Meta istnieje mnóstwo wskaźników, które możesz monitorować. Jedn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy