Zdarza się też, że na analizie skupiamy się zbyt mocno i wchodzimy w szczegóły tak bardzo, że nie widzimy pełnego obrazu i sami przed sobą nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie, czy nasze social media faktycznie działają.
O czym więc nie należy zapominać, analizując działania na Facebooku i Instagramie?
POLECAMY
Zacznij od ustalenia KPI
Aby poznać skuteczność swoich działań w social media, należy przede wszystkim wiedzieć, co i gdzie analizować.
Podstawą jest ustalenie celów, jakie chcesz osiągnąć, oraz odpowiednich KPI. Jeśli nie określisz tego na samym początku, ciężko będzie Ci mierzyć progres i finalny sukces projektu.
Ustalając cele SMART, będziesz wiedział, co i kiedy chcesz osiągnąć. Jasność co do tego będą miały również wszystkie osoby w Twoim zespole.
Nie mniej istotne jest to, skąd będziesz czerpać dane do analizy. Niezależnie czy będzie to rozwiązanie darmowe, jak Facebook i Instagram Insights, czy narzędzie zewnętrzne, najlepiej używać jednego narzędzia. Choć w teorii wszystkie korzystają z tego samego API, w praktyce zdarzają się różnice w danych, a niektóre wskaźniki mogą być liczone w różny sposób.
Dopasuj wskaźniki do etapu lejka
W ekosystemie Meta istnieje mnóstwo wskaźników, które możesz monitorować. Jedn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!