Inhouse i outsourcing – która forma zamawiania treści jest dla Ciebie

Content marketing

Każda marka potrzebuje treści, a trendy wskazują, że im bardziej profesjonalne i specjalistyczne, tym lepiej. Tworzenie contentu crème de la crème wymaga czasu, wiedzy, a w przypadku większych marek i agencji także ustalonego procesu zlecania pracy autorom. Marketer bez dobrego copywritera jest jak Sherlock bez Watsona.

Copywriter na etacie – z czym to się je 

Zatrudnienie copywritera dedykowanego danej marce to kuszące rozwiązanie. Współpraca na podstawie umowy o pracę zapewnia przede wszystkim dyspozycyjność, wyłączność i koncentrację autora na naszych projektach. Wewnętrzny copywriter ma dostęp do know how firmy, poznaje szczegółowo produkt, jest na bieżąco z wydarzeniami w organizacji, a dzięki temu nie musi każdorazowo robić dogłębnego researchu. Jeden styl w komunikacji pozwala utrzymać spójność, a to procentuje przede wszystkim, jeśli chcemy prowadzić skuteczny storytelling. 
 

POLECAMY


Dużą zaletą jest także skupienie się copywritera na jednej tematyce, śledzenie trendów i pogłębianie wiedzy, co jest bardzo cenne, zwłaszcza w niszowych branżach. Zamawiając treści wewnętrznie częściej możemy liczyć na kompleksowe podejście autora do tematu, tworzenie i korzystanie z ciekawych badań, dołączanie do treści wykresów, infografik, materiałów wizualnych. Osoba, z którą pracujemy na stałe, ma stały wgląd w to, co dzieje się w obrębie firmowego bloga, monitoruje powstałe e-booki i akcje lead generation, a tym samym łatwiej jej prowadzić działania nastawione na recykling treści. Ten sposób współpracy jest niewątpliwie sporą oszczędnością czasu i ogranicza formalności. Nie musimy przy każdym zleceniu podpisywać umów, negocjować stawek, porównywać ofert copywriterów i ich portfolio. 
Jest jednak także druga strona medalu. Wewnętrzny copywriter może stracić „świeżość” pisania i podchodzić podobnie do wszystkich treści. Żonglowanie au...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy