Influencer marketing – skuteczna forma marketingu, która niesie ryzyko

Temat numeru

Czy influencer marketing wciąż jest efektywny? Czy współpraca z influencerem rodzi ryzyko? Czy rozpoczynając współpracę z influencerem, należy się zabezpieczyć dobrze sporządzoną umową? Na wszystkie te pytania odpowiedź jest twierdząca. Ten tekst będzie o tym, jak prawo przeplata się z marketingiem. Dowiecie się z niego, jak poukładać współpracę z influencerem, by uniknąć rozczarowań. Pretekstem do powstania artykułu jest trwająca od kilku tygodni afera z udziałem znanych twórców internetowych, z którymi chętnie współpracowały popularne marki.

Największe polskie i światowe marki oparły swój marketing na działaniach, w których osoby popularne w sieci wpływają na decyzje swoich odbiorców, zachęcając do kupna konkretnego produktu lub wybranej usługi. Influencer marketing dla wielu marek jest kluczowym sposobem dotarcia do odbiorcy, zwłaszcza jeśli mowa o pokoleniu Y czy Z. Kampanie z influencerami, zazwyczaj połączone z innymi działaniami komunikacyjnymi, mogą w bardzo ciekawy sposób aktywizować grupę docelową, będąc niejednokrotnie kluczowym sposobem zwiększenia świadomości marki, a w konsekwencji również wzrostu sprzedaży.
Popularni influencerzy codziennie wypełniają swoje profile czy kanały najróżniejszymi relacjami, postami, filmami, na których pokazują kolejne kosmetyki, ubrania, sprzęt elektroniczny czy usługi, z których właśnie skorzystali w zamian za otrzymane wynagrodzenie. Influencer marketing to potężne narzędzie w budowaniu marki. 
Właśnie dlatego kluczowym elementem jest współpraca z właściwymi osobami. Wybór twórcy internetowego do współpracy może być naprawdę trudny, choćby z uwagi na to, że obecnie mamy wielu twórców z bardzo dużymi zasięgami. Marki podkreślają, że jednym z kryteriów jest spójność wartości, jakie wyznaje marka i influencer. Brzmi bardzo dobrze, ale niestety często dopiero podczas trwającej współpracy na światło dzienne wychodzą fakty, które zupełnie zmieniają ocenę danej osoby. Takich sytuacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy