Influencer marketing na LinkedInie

Temat numeru

Instagram, TikTok i oczywiście YouTube. Te platformy z pewnością przychodzą Ci na myśl w pierwszej kolejności, gdy tylko pomyślisz o działaniach związanych z influencer marketingiem. I słusznie! W końcu są to portale szczególnie upodobane przez twórców, którzy chętnie opowiadają tam o najnowszych produktach do makijażu i pielęgnacji oraz o gadżetach i innych przedmiotach czy inicjatywach sygnowanych przez Twoją markę. Okazuje się jednak, że jest w internecie jeszcze jedno takie miejsce, które choć uparcie ignorowane przez organizatorów imprez influencerskich i przedstawicieli agencji marketingowych, kryje w sobie niezwykły potencjał zarówno dla marek działających w obszarze B2B, jak i B2C. Tym miejscem jest LinkedIn.

Mały, ale wariat

Powiedzmy to sobie szczerze… Spoglądając na krajobraz mediów społecznościowych i biorąc pod uwagę liczbę użytkowników, LinkedIn wcale nie zwala z nóg. Z niespełna 7 mln użytkowników w Polsce może teoretycznie czyścić buty Facebookowi czy Instagramowi. W praktyce jednak, gdy przyjrzymy się nieco bliżej demografii jego odbiorców, bardzo szybko okaże się, że jest to kanał warty zainteresowania. 
LinkedIn to medium dla profesjonalistów, co sugeruje odrobinę inny „próg wejścia” niż w przypadku pozostałych portali społecznościowych. Jak wynika z danych prezentowanych przez panel reklamowy platformy, najwięcej jego użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat (3,3 mln), od 18 do 24 lat (2,1 mln), od 35 do 54 lat (1,3 mln) oraz 55+ (0,1 mln). Nie mamy tu więc do czynienia z nastolatkami, lecz z osobami dojrzałymi, które albo dopiero stawiają pierwsze kroki na swojej ścieżce kariery, albo budują ją z sukcesami od lat. 
Użytkownicy LinkedIna reprezentują naprawdę wiele branż, z czego najpopularniejszymi są: usługi specjalistyczne, produkcja i technologia, informacja oraz media. 

POLECAMY

Najczęściej realizowane cele przez użytkowników LinkedIna na platformie:

  • Rekrutacja: szukają dla siebie nowych szans zawodowych lub planują poszerzyć swój zespół.
  • Informacja: chcą zdobywać nową wiedzę i trzymać rękę na pulsie branży.
  • Marketing & sprzedaż: pragną wzmacniać wizerunek firm, które reprezentują i pozyskiwać leady.
  • Networking: utrzymują kontakt z osobami, które już poznały i szukają nowych, wartościowych osób do swojej sieci.
     

To jednak, co cieszy najbardziej, to fakt, że ok. 80% użytkowników LinkedIna bierze udział w procesach decyzyjnych w swoich firmach, na różnych ich etapach, zaś pozostałe 20% to osoby, które fakt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy