Mały, ale wariat
Powiedzmy to sobie szczerze… Spoglądając na krajobraz mediów społecznościowych i biorąc pod uwagę liczbę użytkowników, LinkedIn wcale nie zwala z nóg. Z niespełna 7 mln użytkowników w Polsce może teoretycznie czyścić buty Facebookowi czy Instagramowi. W praktyce jednak, gdy przyjrzymy się nieco bliżej demografii jego odbiorców, bardzo szybko okaże się, że jest to kanał warty zainteresowania.
LinkedIn to medium dla profesjonalistów, co sugeruje odrobinę inny „próg wejścia” niż w przypadku pozostałych portali społecznościowych. Jak wynika z danych prezentowanych przez panel reklamowy platformy, najwięcej jego użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat (3,3 mln), od 18 do 24 lat (2,1 mln), od 35 do 54 lat (1,3 mln) oraz 55+ (0,1 mln). Nie mamy tu więc do czynienia z nastolatkami, lecz z osobami dojrzałymi, które albo dopiero stawiają pierwsze kroki na swojej ścieżce kariery, albo budują ją z sukcesami od lat.
Użytkownicy LinkedIna reprezentują naprawdę wiele branż, z czego najpopularniejszymi są: usługi specjalistyczne, produkcja i technologia, informacja oraz media.
POLECAMY
Najczęściej realizowane cele przez użytkowników LinkedIna na platformie:
- Rekrutacja: szukają dla siebie nowych szans zawodowych lub planują poszerzyć swój zespół.
- Informacja: chcą zdobywać nową wiedzę i trzymać rękę na pulsie branży.
- Marketing & sprzedaż: pragną wzmacniać wizerunek firm, które reprezentują i pozyskiwać leady.
- Networking: utrzymują kontakt z osobami, które już poznały i szukają nowych, wartościowych osób do swojej sieci.
To jednak, co cieszy najbardziej, to fakt, że ok. 80% użytkowników LinkedIna bierze udział w procesach decyzyjnych w swoich firmach, na różnych ich etapach, zaś pozostałe 20% to osoby, które fak...