Inbound marketing w praktyce – wykorzystaj siłę treści, społeczności i marketingu w wyszukiwarkach

Marketing i sprzedaż

Inbound marketing to koncepcja wywodząca się bezpośrednio z marketingu za przyzwoleniem – propozycji wysuniętej w 1999 r. przez marketera i autora wielu bestsellerów Setha Godina. Amerykanin słusznie zauważył, że w dobie narastającego szumu informacyjnego walka o uwagę odbiorcy musi przyjąć całkowicie nową formę.

Zakrzykiwanie nie jest dobrą formą rozmowy. A to właśnie rozmowy coraz częściej oczekuje Twój klient – zwłaszcza w sieci. Ma to szczególne znaczenie, jeśli działasz w B2B lub sprzedajesz specjalistyczne produkty. Inbound marketing opiera się na bardzo prostej zasadzie – to potencjalny klient inicjuje komunikację. Marka ma natomiast odpowiadać na jego potrzeby w odpowiednim miejscu i czasie, gdy użytkownik tego oczekuje. Tu liczy się doradztwo i empatia, a nie krzykliwe reklamy.

POLECAMY

Od teorii do praktyki – czyli jak się zabrać za działania inbound marketingowe

Jestem zadeklarowanym zwolennikiem wykorzystania blogów w komunikacji biznesowej. Idealnie nadają się, aby stanowić oś całej komunikacji w ujęciu inbound marketingowym.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał blogu w biznesie, należy zaprojektować cały proces. Nie chodzi tylko o wypełnienie go tekstami powiązanymi tematycznie z ofertą. Nie chodzi też o upychanie samych słów kluczowych, do czego zachęcają niektórzy pozycjonerzy.

Przyciągnięcie ruchu to jedno. Równie ważne jest to, co się dzieje później. Publikowany artykuł musi być przede wszystkim użyteczny – rozwiązywać konkretne problemy, z którymi borykają się Twoi klienci. Dobrze prowadzona komunikacja...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy