Grupa odbiorców Advantage+ – zaufać algorytmowi czy wybrać własny scenariusz?

Temat numeru

W dobie rosnącej automatyzacji pytanie o to, czy warto zrezygnować z własnych strategii reklamowych na rzecz algorytmów, staje się coraz bardziej palące. Grupy Advantage+ to system oferowany przez Meta, który obiecuje optymalizację kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie przy minimalnym wysiłku ze strony użytkownika. Ale czy warto oddać pełną kontrolę algorytmom, czy może lepiej pozostać przy tradycyjnych metodach targetowania reklam?

Jak działają grupy odbiorców Advantage+?

Grupy odbiorców Advantage+ to najłatwiejszy sposób utworzenia grupy docelowej w narzędziach reklamowych Mety. Algorytmy sztucznej inteligencji Mety wykorzystują wiele informacji, takich jak: dane z Pixela, wcześniejsze konwersje, interakcje z poprzednimi materiałami reklamowymi, by znaleźć odpowiednie osoby i wyświetlić im reklamy.
Korzystając z opcji targetowania Advantage+ możesz podzielić się swoimi sugestiami dotyczącymi grupy docelowej. Możesz określić preferowany wiek odbiorców, ich płeć oraz wskazać na wybrane przez siebie dane demograficzne, behawioralne i/lub zainteresowania odbiorców. Możesz nawet wskazać wyjściowe grupy niestandardowych lub podobnych odbiorców jako „inspirację” dla algorytmu sztucznej inteligencji.
Informacje wskazane w polu „Advantage+ audience” będą traktowane jedynie jako sugestie. Oz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy