Google Ads 2023 – zmiany, których nie możesz przegapić

Temat numeru

W Google jedno jest pewne: zmiana. Produkty Google stale ewoluują i tak w 2023 r. pożegnamy Universal Analytics, a zaraz później zniknie Google Optimize. W Google Ads ostatnio też nie obyło się bez zmian, stąd warto zrewidować swoje strategie. Co warto wiedzieć o Google Ads w 2023 r. i jakie strategie obecnie przynoszą najlepsze rezultaty?

Automatyzacja na sterydach + AI

Google już od dawna pokazuje nam stały trend zmian w systemie reklamowym: większa automatyzacja w celu skupienia specjalistów na bardziej kreatywnym podejściu. Niestety, całość odbywa się kosztem kontroli nad kampaniami i warto mieć to na uwadze. Poza inteligentnym określaniem stawek najlepszym przykładem są tu kampanie Performance MAX. Ich zamysł jest bardzo prosty: dostajemy wszystkie zasoby reklamowe Google’a i minimum ustawień. Kierowaniem reklamy opartym na założonym celu zajmie się dla nas sam Google. Dodatkowo system będzie uczył się o tym, kto jest najlepszym odbiorcą i ze względu na swoje możliwości zrobi to docelowo lepiej niż człowiek. System ma tu nierówną przewagę nie tylko w postaci reagowania w czasie rzeczywistym, ale również w postaci ustawień niedostępnych dla użytkownika Google Ads w interfejsie reklamowym. Aby utworzyć kampanię, wybieramy lokalizację, język, stronę docelową (lub listę konkretnych adresów URL) oraz harmonogram reklam. Jedyne, co nam pozostaje, to kreatywna część marketingu, czyli stworzenie jak najlepszych reklam. Google stworzy dla nas kreacje pod wyszukiwarkę, sieć reklamową, gmail czy kartę Discover na podstawie prze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy