Gdzie szukać niestandardowych źródeł wzrostu w e-commerce? 9 kluczowych wniosków z dedykowanego badania polskich e-kupujących

E-commerce

Dzisiejsze środowisko biznesowe i tempo rozwoju technologii wymusza na branży e-commerce adaptację do ciągłych zmian oraz rozwój w oparciu o wiedzę i informacje. Jeżeli marka nie śledzi trendów i nie próbuje zrozumieć zachodzących zmian, nie jest w stanie szybko odpowiedzieć na rodzące się nowe potrzeby klientów, a tym samym – skutecznie sprzedawać i rosnąć. Dlatego tak ważne jest, żeby z jednej strony nieustannie pozyskiwać dane i coraz lepiej je analizować, a z drugiej – być zwinną organizacją, z łatwością testującą hipotezy i ciągle optymalizującą działania.

Sposobów na pozyskiwanie wiedzy w e-commerce jest wiele i błędem byłoby ograniczanie się tylko do jednego źródła. Kopalnią informacji i insightów jest oczywiście sam ekosystem e-sklepu, na czele z danymi sprzedażowymi, wiedzą zgromadzoną przez obsługę klienta czy danymi z Google Analytics, Facebooka i innych narzędzi. Czasem jednak warto spojrzeć trochę szerzej na to, co dzieje się w całej branży i społeczności e-kupujących, aby poszukać nieoczywistych kierunków rozwoju. Nowa, niestandardowa grupa docelowa? Funkcjonalność wyprzedzająca oczekiwania naszych dotychczasowych e-klientów? A może zupełnie nowy kanał dotarcia? Możliwości jest wiele!
Od początku celem raportu „Gdzie i jak szukać wzrostu w e-commerce?” nie było zaprezentowanie gotowych rozwiązań, a dostarczenie inspiracji i wyrwanie z szablonowego myślenia o swoim e-sklepie i obecnych konsumentach. Tak, aby dzięki ciągłemu stawianiu hipotez, testom i wyciąganiu wniosków nie ustawać w poszukiwaniu wzrostu i przewagi nad konkurencją. 

POLECAMY

Gdzie szukać wzrostu, czyli główne wnioski z badania

Badanie zostało przeprowadzone na grupie ponad 3500 polskich internautów. Odpowiadali oni na pytania dotyczące ich preferencji w zakresie ofert, komunikacji, kanałów czy nowoczesnych rozwiązań zakupowych....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy