Gaming & influencer marketing – dobra para?

Temat numeru

Gaming od lat jest jedną z najpopularniejszych rozrywek i prężnie rozwijającą się gałęzią zarówno pod względem branżowym, komunikacyjnym, jak i kulturowym. Rokrocznie zdobywa rzesze nowych graczy, których łączy pasja i którzy tworzą społeczności. Z kolei influencer marketing to kanał, który marki chętnie wykorzystują do digitalowej komunikacji i zdobywania nowych odbiorców. Co zatem wyjdzie z połączenia gaming influencer marketingu? Mały spoiler: precyzyjnie stargetowana grupa docelowa, która jest dobrze rozpoznana i w której efektywnie można prowadzić działania komunikacyjne.

Zalety influencer marketingu 

Zalety influencer marketingu wielokrotnie były przedstawiane nawet na łamach tego magazynu. W ramach krótkiej powtórki, w punktach, do najważniejszych z nich można zaliczyć: 

POLECAMY

  • dotarcie do różnych grup odbiorców i dywersyfikację odbiorców marki;
  • budowanie świadomości; 
  • zwiększenie zaufania i poprawę wizerunku;
  • promocję nowych produktów i wsparcie sprzedaży;
  • nadanie lub zmianę tone of voice.

Raport „Power of gaming influencers” wskazuje, że 43% globalnej populacji między 18. a 65. rokiem życia obserwuje twórców internetowych (różnych kategorii). Polska niewiele odbiega od średniej światowej – w naszym kraju 37% osób powyżej 18. roku życia śledzi influencerów. To ogromna społeczność, która potencjalnie może być odbiorcami naszej marki – jeśli odpowiednio do niej przemówimy. 

Gaming to nie jest rozrywka młodych mężczyzn 

Z badania Polish Gamers Research, które od 2014 r. przeprowadza Krakowski Park Technologiczny wraz z GRY-Online S.A., dowiadujemy się, że w 2022 r. 67% polskich internautów grało w gry różnego rodzaju. To dużo, lecz warto zaznaczyć, że jest to najniższy(!) wskaźnik od 2016 r. 
W latach 2019–2020 76% internautów identyfikowało się jako gracze, a w 2018 r. było ich nawet 78%. Ten spadek, według respondentów, wywołany jest wojną w Ukrainie. Niemniej jednak, mimo wszystko jest to bardzo liczna i zróżnicowana grupa osób. Mitem jest, że ga...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy