Facebook Insights i narzędzia analityczne – jak czytać statystyki i wyciągać wnioski?

Temat numeru

Niechęć marketerów do analizy podejmowanych działań nie jest niczym nowym. Bardziej problematyczna wydaje się jednak nieświadomość, jak ważne jest monitorowanie skuteczności tych działań. Jak się okazuje, nie taki diabeł straszny, jak go malują. Analityka dostępna w ramach popularnych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube, nie jest idealna i nierzadko pozostawia wiele do życzenia. Warto jednak wiedzieć, że znajduje się tam ogrom wiedzy o Waszych kanałach i naprawdę warto z nich korzystać.

Jeśli nie jesteście fanami takich rozwiązań, do dyspozycji macie również zewnętrzne narzędzia i aplikacje analityczne. Są one dużo bardziej nastawione na pozytywny odbiór użytkowników (user experience), a co ważniejsze – oferują często więcej szczegółowych danych. 
Jak więc podejść do analizowania działań na Facebooku, by w prosty sposób wyciągnąć te najbardziej wartościowe dane? 

POLECAMY

Analiza odbiorców

Odpowiednie i dogłębne poznanie i zrozumienie naszych odbiorców to podstawa skutecznego marketingu. 

Facebook Insights – na bieżąco monitorujcie: 

  • jak przedstawia się przyrost fanów – szczególnie w momencie prowadzenia konkretnych kampanii lub publikowania wartościowych, Waszym zdaniem, treści,
  • skąd pochodzą Wasi fani i jakie są ich cechy demograficzne (rys. 1). 

 

Rys. 1. Facebook Insights – zakładka Osoby



Jak wykorzystać wyniki?

  • Do lepszego zrozumienia, kim jest grupa docelowa i jakie ma zainteresowania – należy stworzyć inne komunikaty i w innym stylu  jeśli grupą docelową są nastolatki lub młodzi ludzie, a inne do osób starszych.
  • Do podjęcia decyzji o głównym języku komunikacji oraz tonie wypowiedzi. 

Niezwykle przydatne informacje znajdziecie również na wykresie informującym, ki...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy