Eksploracje – serce GA4, z którego boisz się korzystać

Temat numeru

Sekcja „eksplorowanie” w Google Analytics 4 to serce systemu. Serce, które pomoże Ci lepiej zrozumieć dane, odpowiedzieć na bardziej zaawansowane pytania oraz poznać zachowania użytkowników na Twojej stronie www czy aplikacji. Dzięki eksploracjom możesz zadawać konkretne pytania dotyczące zachowań, segmentować dane oraz wizualizować wyniki w formie wykresów, tabel, diagramów. Wiele osób boi się jednak samemu składać taki niestandardowy raport. W niniejszym artykule chciałbym pokazać, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Pokażę Ci też moje eksploracje, z których korzystam w codziennej pracy.

Jak to zrobić – typy eksploracji? 

Żeby utworzyć raport, przejdź do sekcji „Eksploruj”. Do wyboru masz kilka szablonów. Od pustego przez następujące: 

POLECAMY

  • „Eksploracja swobodna”,
  • „Eksploracja ścieżki”,
  • „Eksploracja sekwencji ścieżki”,
  • „Pokrywanie się segmentów”,
  • „Eksplorator zachowania użytkownika”,
  • „Eksploracja kohortowa”,
  • „Cykl życia użytkownika”.
     

Możesz też skorzystać z galerii – predefiniowanych szablonów według branży czy sposobów użycia. Po wyborze typu eksploracji Twoje okno podzieli się na trzy części: 

  • Zmienne – tutaj wybierasz metryki, wymiary i segmenty, które będą potrzebne w Twojej analizie.
  • Ustawienia – tutaj możesz zdecydować, w jaki sposób chcesz zwizualizować dane, co umieścisz jako wiersz, kolumnę czy etap ścieżki. To tutaj możesz także dodać segmenty i filtry, które ograniczą dane i nadadzą kontekstu Twojej analizie. 
  • Ekran wynikowy – na nim zobaczysz efekt swojej pracy – wykresy, tabele, a czasem… błąd. 
     

Jeżeli chcesz więcej informacji o poszczególnych typach eksploracji, zachęcam do przejrzenia szczegółów w dokumentacji. Można je znaleźć tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/7579450?sjid=3134603555000497577-EU&hl=pl#zippy=%2Cin-this-article%2Ctematy-w-tym-artykule
Przechodząc do praktyki: zamiast opisywać, co możemy zrobić, pokażę Ci sześć eksploracji, które wykorzystuję w swojej codziennej pracy. 

Moje TOP 6 eksploracji w GA4  

#1 Jakie domeny śledzi moje GA4?

Pierwszą eksploracją będzie eksploracja diagnostyczna. Pokaże nam, jak sprawdzić, z jakich domen przychodzą Twoi użytkownicy – innymi słowy, czy Twój GTM jest wpięty prawidłowo na wszystkich Twoich domenach i subdomenach.
Typ eksploracji: Eksploracja swobodna
Wymiary: Nazwa hos...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy