Jak to zrobić – typy eksploracji?
Żeby utworzyć raport, przejdź do sekcji „Eksploruj”. Do wyboru masz kilka szablonów. Od pustego przez następujące:
POLECAMY
- „Eksploracja swobodna”,
- „Eksploracja ścieżki”,
- „Eksploracja sekwencji ścieżki”,
- „Pokrywanie się segmentów”,
- „Eksplorator zachowania użytkownika”,
- „Eksploracja kohortowa”,
- „Cykl życia użytkownika”.
Możesz też skorzystać z galerii – predefiniowanych szablonów według branży czy sposobów użycia. Po wyborze typu eksploracji Twoje okno podzieli się na trzy części:
- Zmienne – tutaj wybierasz metryki, wymiary i segmenty, które będą potrzebne w Twojej analizie.
- Ustawienia – tutaj możesz zdecydować, w jaki sposób chcesz zwizualizować dane, co umieścisz jako wiersz, kolumnę czy etap ścieżki. To tutaj możesz także dodać segmenty i filtry, które ograniczą dane i nadadzą kontekstu Twojej analizie.
- Ekran wynikowy – na nim zobaczysz efekt swojej pracy – wykresy, tabele, a czasem… błąd.
Jeżeli chcesz więcej informacji o poszczególnych typach eksploracji, zachęcam do przejrzenia szczegółów w dokumentacji. Można je znaleźć tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/7579450?sjid=3134603555000497577-EU&hl=pl#zippy=%2Cin-this-article%2Ctematy-w-tym-artykule.
Przechodząc do praktyki: zamiast opisywać, co możemy zrobić, pokażę Ci sześć eksploracji, które wykorzystuję w swojej codziennej pracy.
Moje TOP 6 eksploracji w GA4
#1 Jakie domeny śledzi moje GA4?
Pierwszą eksploracją będzie eksploracja diagnostyczna. Pokaże nam, jak sprawdzić, z jakich domen przychodzą Twoi użytkownicy – innymi słowy, czy Twój GTM jest wpięty prawidłowo na wszystkich Twoich domenach i subdomenach.
Typ eksploracji: Eksploracja swobodna
Wymiary: Nazwa hos...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!