Ekosystem reklamowy Google Ads - jak tworzyć skuteczne copy i kreacje dzięki sztucznej inteligencji?

Temat numeru

Ekosystem Google Ads praktycznie od początku jego powstania stanowi jedno z najważniejszych i najefektywniejszych źródeł pozyskiwania klientów dla naszej firmy. Nic więc dziwnego, że rewolucja sztucznej inteligencji (AI), której jesteśmy obecnie świadkami, nie ominęła także sposobu przygotowania, wdrażania czy optymalizacji kampanii Google Ads. W poniższym artykule skupię się więc na jednym z kluczowych aspektów efektywnych działań reklamowych, a więc na przygotowaniu i redagowaniu treści, w tym przypadku z pomocą możliwości, jakie dają nam rozwiązania AI.

Każdy, kto kiedykolwiek przygotowywał treści dla kampanii w wynikach wyszukiwania, zdaje sobie sprawę z tego, że logiczne, sensowne i efektywne przygotowanie reklamy maksymalnie wykorzystującej dostępną liczbę znaków jest zadaniem o wiele trudniejszym niż może nam się wydawać. Szczególnie w przypadku rozbudowanych kampanii, w ramach których tworzymy kilkaset nagłówków czy treści reklam, a z czasem stają się one coraz mniej oryginalne, unikalne i przyciągające uwagę. 

POLECAMY

Rewolucja AI w reklamach tekstowych

Sztuczna inteligencja i działania oparte na machine learning są obecne w Google Ads o wiele dłużej niż większość z nas sądzi, do tej pory jednak działały po cichu, wspierając nas w optymalizacji kampanii, stawek, dobieraniu właściwego przekazu do wymagań odbiorcy. W trakcie Google Marketing Live 2023 ogłoszono zmiany, które mają zrewolucjonizować tworzenie kreatywnych treści, analizując naszą witrynę pod kątem najbardziej efektywnych i przyciągających uwagę słów kluczowych oraz zwrotów, które możemy użyć w naszych kreacjach. 
Pojawiły się na pierwszych kontach automatycznie tworzone zasoby (ACA), które – korzystając ze stron docelowych – są w stanie tworzyć, a przynajmniej aktywnie wspomóc nas w tworzeniu, najbardzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy