Ekonomia twórców: jak stworzyć wspólny produkt z influencerem?

Temat numeru

Influencer marketing przechodzi dynamiczne zmiany w każdym możliwym aspekcie. To, co dzisiaj działa skutecznie, jeszcze do niedawna było nie do pomyślenia, a to, co działało jeszcze nie tak dawno, dzisiaj okazuje się mieć marne skutki lub wręcz generuje więcej kosztów niż potencjalnych zysków. Do tematu można podejść jednak zupełnie inaczej – skuteczniej, ciekawiej, w przemyślany sposób.

Zebrana społeczność wokół influencera oczekuje czegoś więcej niż polecenia produktu czy usługi jakiejś firmy. Coraz częściej fani pragną produktów czy usług oferowanych przez samego influencera albo chociaż pod jego brandem. Faktycznie, często ów produkt może być dokładnie tym samym, co na rynku istnieje od wielu lat, lecz pod innym opakowaniem czy etykietą staje się pożądaną rzeczą. Oczywiście merchandising czy produkcja na podstawie licencji znane są od bardzo dawna, ale w świecie influencerów ten trend dopiero się rozwija.
Trend ekonomii twórców wiele może zawdzięczyć Ekipie i ich współpracy z marką Koral. To pokazało firmom i marketerom, że się da. Lody Ekipy przetarły szlak dla podobnej współpracy, ale jak powielić ten sam sukces? 

POLECAMY

Cel

Chcąc wypuścić na rynek produkt czy usługę przy współpracy z influencerem, cały proces trzeba skrupulatnie zaplanować. Musimy wiedzieć, jaki mamy cel jako marka. 

  • Czy chodzi nam o zasięg i rozpoznawalność marki? 
  • Czy chodzi nam o wizerunek marki? 
  • Czy współpraca ma cel typowo sprzedażowy? 
  • Czy chcemy wprowadzić zupełnie nowy produkt?
  • Czy chcemy sprzedać to, co już je...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy