Dziesięć popularnych błędów właścicieli e-commerce – perspektywa SEO i nie tylko!

Temat numeru

Wśród niektórych sprzedawców popularne jest myślenie, że wystarczy umieścić setki lub tysiące produktów w sklepie internetowym i gotowe! Nic bardziej mylnego! Jeśli chcesz zwiększać ruch organiczny sklepu – przygotuj się na maraton. Chcesz być liderem w kompetytywnej niszy tematycznej? Przygotuj się na ostrą batalię.

W trakcie prowadzenia sklepu warto wystrzegać się podstawowych błędów. Kilka z nich znajdziesz w poniższej liście. Do dzieła!

POLECAMY

1. Działanie bez ułożonego planu i analizy możliwości

Masz sklep? A może zamierzasz go stworzyć? Każdy moment jest właściwy na konkretny i rzetelny plan! 

Zanim zaczniesz tworzyć nowy sklep lub będziesz rozwijał projekt, pomyśl o kilku kwestiach:

  • czy masz zaplecze programistyczne – bo utknięcie w danej technologii aplikacji bez odpowiedniego wsparcia będzie karkołomne; 
  • czy będziesz uwzględniał pracę specjalisty SEO oraz UX/UI – bo nawet konsultacje mogą uchronić Twój projekt przed wdrożeniem wielu poprawek w przyszłości;
  • czy masz wizję co do wielkości sklepu/liczbą produktów – bo to może uchronić Cię przed zmianą CMS-a;
  • czy masz ustalony całkowity budżet – bo to pozwoli Ci zaplanować konkretne prace i działania;
  • czy przewidujesz customowe rozwiązania dla sklepu – bo to może kosztować znacznie więcej;
  • czy masz własny zespół – bo dzięki temu będziesz mógł wiele prostych poprawek realizować po swojej stronie.
     

Powyższe pytania zaoszczędzą Ci wiele czasu, zmartwień oraz przepalonego budżetu. Na rynku istnieje wiele możliwości budowy sklepu – np. metoda typu SaaS lub oprogramowanie typu open-source. W pierwszej opcji dostawca udostępnia platformę jako usługę. Przykłady? Shopify i IdoSell. 

W drugiej opcji otrzymujemy aplikację typu open-source. Jest to rodzaj oprogramowania, które jest dostępne publicznie i można je pobrać, zainstalować i dostosować według własnych potrzeb. Znanym przykładem jest WooCommerce od WordPressa. 

I na tym etapie powinniśmy przeanalizować „za i przeciw” w każdej z opcji. Często bowiem zdarza się, że w przypadku abonamentowych opcji jesteśmy skazani na support. Rodzi się wtedy pytanie: czy support sprosta naszym oczekiwaniom?

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy