Drip i automatyzacja w procesie sprzedaży – jak wprowadzić sprzedaż na wyższy poziom?

Marketing i sprzedaż

Prowadzisz e-commerce, platformę SaaS, sprzedajesz online swoje usługi. Spotykasz się z klientami, wysyłasz newslettery, prowadzisz omnichannelowe działania w mediach. Jednak czegoś jeszcze brakuje…

Twoim celem jest wyniesienie sprzedaży na wyższy poziom, a moim – żeby Ci to ułatwić. Zapraszam Cię więc do przejścia ze mną ścieżki od zebrania adresu mailowego, po pozyskanie lojalnego ambasadora Twojej marki. A wszystko to przy pomocy automatyzacji i wykorzystaniu autoresponderów.

POLECAMY

Po pierwsze – baza mailowa

Aby móc kierować kampanie mailowe do klientów, siłą rzeczy musisz mieć ich adresy mailowe. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz budować swoją bazę, czy masz w niej już dziesiątki tysięcy adresów, Twoim zadaniem jest ciągłe powiększanie swoich zasobów, ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania dobrych jakościowo leadów. Im więcej ich masz, tym większa szansa na konwersję. Pamiętaj, że średnie ROI z e-mail marketingu to 3800%1, czyli jedna zainwestowana złotówka daje Ci 38 zł sprzedaży. Oczywiście są case’y z kampanii, gdzie wynik ten jest dużo wyższy, choćby case study kampanii dla Dr. Tusza, gdzie uzyskano ROI na poziomie 9100%.

Jednak żeby budowanie bazy mailowej przynosiło efekty, musisz rozpocząć działania marketingowe na swoich odbiorcach – od dosłownie pierwszych sekund kontaktu z klientem. W tym celu doskonale sprawdza się program powitalny.

Jak efektywnie zbierać bazę mailową?

  1. Formularz na stronie – podstawowa forma zbierania bazy mailowej. Powinien znajdować się w widocznym miejscu i nie mieć zbyt wielu pól do wypełnienia.
  2. Pop-up – dzięki zwróceniu na siebie uwagi jest kilkadziesiąt razy skuteczniejszy w budowaniu bazy niż zwykły formularz.
  3. Treści premium – aby zachęcić odbiorcę do pozostawienia swojego adresu, dobrze jest dać mu coś w zamian....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy