Dołącz do czytelników
Brak wyników

Dobra treść zawsze trafia do celu – jak tworzyć content, aby odnieść sukces?

Artykuł | 24 grudnia 2018 | NR 30
180

Co świadczy o tym, że dana treść jest „dobra” i co to w ogóle znaczy? Z jednej strony decyduje o tym nic innego, jak subiektywne odczucie odbiorcy, z drugiej zaś – dla marketera „dobra” treść to przede wszystkim realizująca zamierzone cele.

Czy to oznacza, że content, który w ocenie odbiorcy jest „słaby”, nie wywoła efektu oczekiwanego przez marketera? Nie zawsze.

Treści kontrowersyjne, często krytykowane przez odbiorców mogą sprowokować pożądane reakcje pomimo negatywnego odbioru.

Tak czy inaczej jako twórcy treści jesteśmy uzależnieni od ogromu czynników decydujących o tym, czy i komu dana treść przypadnie do gustu i czy spowoduje zamierzoną 
reakcję.

Podstawę tworzenia treści stanowi analiza

Choć odmalowana perspektywa nie napawa optymizmem, sytuacja nie jest jednak wcale tak skomplikowana. Przede wszystkim warto sobie uświadomić, że punktem wyjścia do tworzenia treści pozostaje analiza. Jeśli wydaje Ci się, że np. napisanie artykułu odbywa się pod wpływem natchnienia, tylko i wyłącznie dzięki magicznej iskrze autora, czyli talentowi, to jedno jest pewne: masz naturę romantyka.

Na tworzenie treści składają się research, analiza, planowanie i myślenie nad strategią, a etap kreacji rozpoczyna się dopiero na samym końcu. Dlaczego? Łatwo wykazać to na podstawie porównania. Producenci muzyczni wiedzą, w jaki sposób nagrać hit dopasowany do gustów danej społeczności, a wydawcy, jak stać się autorem bestsellera – a to wszystko dzięki milionom danych. Tak samo content marketerzy powinni korzystać z informacji, które pokazują, kim dokładnie są ich odbiorcy, czego potrzebują i co lubią.

Tylko wtedy będą w stanie tworzyć treści trafiające w dziesiątkę. 

Odpowiednie treści są odpowiedzią na różne potrzeby

Dlaczego ta sama treść jest zupełnie inaczej odbierana? To tak jakby zapytać, dlaczego niektórzy kochają filmy Almodovara, a inni ich nienawidzą. Treści publikowane przez markę trafiają do konsumenta już na etapie wczesnego zainteresowania i budowania świadomości, w fazie poszukiwania informacji na temat produktu/usługi lub jeszcze przed tym etapem. W tym momencie kluczowe znaczenie ma aspekt emocjonalny i spontaniczne odpowiedzi na pytania:

  • Czy treści są dla mnie ciekawe i współgrają z moim stylem życia i potrzebami?
  • Czy podoba mi się sposób, w jaki komunikuje się marka?
  • Czy sposób narracji jest dla mnie odpowiedni?

Jednak wraz ze zmianą etapu, na którym znajduje się konsument, zmieniają się jego potrzeby, a tym samym oczekiwania dotyczące treści. Właśnie dlate...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy