Istnieje jednak wiele sprawdzonych metod (popartych praktyką i konkretnymi danymi), które pomogą Ci ulepszyć funkcjonowanie swojej strony firmowej lub sklepu internetowego. Na początek warto jednak zacząć od pewnej kwestii:
POLECAMY
Osobiste opinie nie mają tak dużego znaczenia
Każdy ma swoje zdanie na określony temat. Wielu jednak uważa, że inni ludzie postępują (lub powinni postępować) tak samo jak oni. „Przecież nikt nie klika w reklamy!”. „Kto by chciał dzielić się swoim adresem e-mail!”.
Świat nie kręci się wokół nikogo z nas. Nie należy zatem wychodzić z założenia, że jeżeli my zachowujemy się na danej stronie tak a tak, to tak też będzie zachowywał się potencjalny klient.
Zamiast tego lepiej skupić się na praktycznych metodach, które działają, oraz na bieżąco testować swoje wyniki.
1. Rozpocznij od mierzalnych celów
Aby zoptymalizować swoją stronę, musisz wiedzieć, co w ogóle chcesz optymalizować. Bez konkretnego celu trudno będzie osiągnąć konkretne rezultaty. Ustal zatem, co chcesz osiągnąć.
Przykładowe cele związane z konwersją na stronie internetowej:
- dokonanie zakupu,
- dodanie produktu do koszyka,
- dodanie produktu do listy życzeń,
- zapisanie się do newslettera,
- udostępnienie w mediach społecznościowych.
Istnieje mnóstwo czynników, które przekładają się na problemy z optymalizacją konwersji. Wiele z nich (rys. 1) może mieć związek z pewnymi elementami user experience, jak choćby z trudną nawigacją na stronie. Jeżeli wiesz, których procesów konwersję chcesz usprawnić, łatwiej będzie Ci znaleźć klucz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!