Digital marketing produktów premium. Jak komunikować online, by zachwycać – 8 kroków do sukcesu

Temat numeru

Marki luksusowe bardzo długo stroniły od obecności w internecie z obawy o utratę swojego wizerunku. Nadeszły jednak czasy, kiedy nie mogą już dłużej bagatelizować tego zjawiska. Wręcz przeciwnie – jeśli chcą utrzymać dotychczasowych klientów, a tym bardziej wychować sobie rzeszę nowych – muszą dopasować się do realiów, a nawet myśleć kilka kroków do przodu. Digital marketing produktów premium już dzisiaj jest ważny, a jutro może stać się kluczowy. Okazuje się bowiem, że aż 60% zakupów produktów z wyższej półki jest dokonywana pod wpływem tego, co konsumenci znajdują w sieci (według L2 Research). Wygląda więc na to, że obecność w sieci marek luksusowych i premium jest faktem. Tylko jak komunikować marki z wyższej półki, by zachwycać albo chociaż zostać zauważonym? Wystarczy mieć na uwadze kilka kluczowych kwestii.

Bądź obecny na platformach luksusowych 

Powinna to być kwestia oczywista, jednak nie każda marka, a już zwłaszcza młoda, zdaje sobie sprawę z tego, że poza własnym sklepem internetowym ważne jest budowanie dystrybucji online. Zanim zaczniesz zachwycać, warto ułatwić konsumentom znalezienie Twojej marki. Umożliwiają to różne platformy multibrandowe, zarówno globalne, jak i te rodzime, oczywiście wyspecjalizowane w odpowiedniej branży czy przedziale cenowym. 

POLECAMY

Fakty mówią same za siebie – firmy konsultingowe oceniają, że zakupy marek luksusowych na świecie, dokonywane przez internet, wynoszą 7%, ale do 2025 r. ten odsetek może wzrosnąć nawet do 18%.

Co wpływa na decyzje zakupowe?

  • jakość – 93%
  • wygląd – 78%
  • cena – 60%

 

Z czasem rozwinęły się strony globalne sprzedające tylko marki premium i luksusowe (jak Net-a-Porter czy Farfetch), a niedawno konglomerat LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) uruchomił multibrandową platformę 24sevres.com, która jest digitalowym odpowiednikiem paryskiego domu towarowego Le Bon Marché, którego LVMH jest właścicielem. Również w Polsce zakupów online marek luksusowych można dokonać m.in. na Vitkac.com lub Moliera2.com. Rośnie też popularność niezależnych polskich projektantów, dla których dedykowany jest Showroom.pl. Zresztą nie tylko branża fashion ma w tym temacie pole do popisu. W sieci znajdziesz również platformy dla marek kosmetycznych (Lulua.pl czy GaliLu.pl) czy wnętrzarskich (Westwing.pl).

Rys. 1. Międzynarodowa platforma Farfetch.com oferuje m.in. ubrania p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy