Dekalog Google Display Network – jak optymalizować kampanie w sieci reklamowej?

Temat numeru W świecie Google

Odnoszę wrażenie, że kampania w sieci reklamowej Google jest traktowana przez marketerów jak syn marnotrawny, jak narzędzie do przepalania budżetu.

Wystarczy jednak, że poświęcisz jej przynajmniej tyle czasu i uwagi co kampanii w sieci wyszukiwania, a zobaczysz znaczną poprawę wyników.

#1. Używaj różnych metod kierowania

Jest jakiś jasnowidz na sali? Nie? Tak myślałem. Dlatego warto, zwłaszcza na początku, używać różnych metod kierowania w sieci reklamowej. Ponadto warto tworzyć dla każdej z tych metod oddzielną grupę reklam, żeby lepiej dopasować przekaz reklamy i kreację graficzną. Do dyspozycji mamy następujące metody:

POLECAMY

  • Na słowa kluczowe – AdWords samo wybierze, na których stronach wyświetlić reklamę. Żeby pomóc systemowi nakierować go na właściwe tory, powinniśmy użyć synonimów, np. kosmetyki, kosmetyki dla pań, kosmetyki kobiece, kosmetyki do makijażu. Jeśli kusi nas użycie słów kluczowych takich jak uroda, styl, kobieta, sprawy kobiece, plotki, życie celebrytów itd., które teoretycznie też mogą być w naszym targecie, to użyjmy ich w innej grupie reklam, żeby nie namieszać w systemie.
  • Na tematy – tutaj korzystamy z dostępnej w interfejsie listy. Najlepiej zacząć od tematów zbliżonych do profilu naszych produktów czy usługi.
  • Na zainteresowania – tu również korzystamy z predefiniowanej listy zainteresowań użytkowników. Ta metoda kierowania różni się od poprzednich dwóch tym, że system nie wybiera dla nas stron, na których ma wyświetlić reklamę kontekstowo, lecz szuka użytkowników, którym ma wyświetlić reklamę, na podstawie historii przeglądanych przez nich stron.
  • Na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy