Dołącz do czytelników
Brak wyników

Darmowe i niskobudżetowe narzędzia dla skutecznego marketera

Artykuł | 21 października 2018 | NR 39
143

Gdybym podliczył sumę wszystkich abonamentów dotyczących najczęściej używanych w pracy marketera narzędzi, kwota zapewne przeraziłaby niejednego przedsiębiorcę. Czy można więc się bez nich obyć? Chciałbym odpowiedzieć inaczej, ale… nie. Praca marketera to nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań. Na szczęście istnieje wiele narzędzi darmowych bądź takich, których bezpłatne wersje zdecydowanie wystarczą w przypadku większości biznesów. Czas najwyższy, abyś zaczął z nich korzystać.

Nawet jeśli w celu prowadzenia działań marketingowych zatrudniasz agencję czy freelancera, zawsze trzymaj rękę na pulsie. To Twój biznes, Twoje wyniki, Twoja przyszłość, poniższe narzędzia mają więc pomóc lepiej zrozumieć działania reklamowe i zachowania klientów oraz wspierać w codziennej pracy. Jeżeli nie planujesz wydawać na nie pieniędzy lub chcesz przetestować ich możliwości, poniższa lista dostarczy Ci ogromnej wiedzy o Twoim biznesie, pomoże także poprawić niedziałające elementy czy uatrakcyjnić komunikację z klientami. 

1. PushCrew 

Coraz większą popularnością cieszą się w ostatnim czasie powiadomienia push informujące klientów o nowych treściach na stronie czy specjalnych promocjach. Proste, ale wciąż niedoceniane. Ze statystyk wynika, że bardzo duży odsetek odwiedzających akceptuje taką formę dostarczania treści. Wersja darmowa pozwala na zebranie 2000 subskrybentów, co przy wciąż niewielkiej popularności tego rozwiązania wystarczy na kilka lat efektywnego korzystania. 

2. Zendesk 

Czat na stronie WWW to obecnie jedno z najciekawszych rozwiązań pozwalających na skuteczną obsługę klienta. Występuje w wersji darmowej oraz płatnej. Wystarczy prosta aplikacja mobilna, aby w każdym miejscu i czasie odpowiedzieć na potencjalne zapytanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient jeszcze przed skorzystaniem z usługi czy zakupem produktu może zadać istotne dla niego pytania. 

3. Unsplash 

Każdy biznes, stosując nowoczesny marketing, musi korzystać z najwyższej jakości materiałów graficznych. Zdjęcia kosztują, a lepiej nie decydować się na darmowe grafiki znalezione w Google. Rozwiązaniem problemu staje się Unsplash, potężna baza darmowych zdjęć, które można wykorzystać w komercyjnych działaniach. Wystarczy wpisać precyzyjne zapytanie, aby znaleźć najbardziej interesujące nas materiały. 

4. Ptengine 

Idealne narzędzie służące do budowania tzw. heatmap, a więc zrozumienia tego, gdzie Twoi odbiorcy klikają najchętniej, w jakiej części witryny spędzają najwięcej czasu oraz jakie elementy sprawiają, że Twoi klienci z tej strony wychodzą. Świetna prezentacja w formie graficznej oraz przydatne wnioski to dla każdego biznesu potężna dawka przydatnej wiedzy. 

5. Hotjar 

Jeśli do tej pory słyszałeś o tym, że można śledzić poczynania użytkowników na Twojej stronie dzięki statystykom, to narzędzie zmieni Twoje postrzeganie ich aktywności. Nagrywasz sesję każdego pojedynczego odbiorcy, aby chwilę później, oglądając każdy jego ruch, sprawdzać, w którym momencie rezygnuje z odwiedzin, w którym momencie zatrzymuje się na dłużej, który element przykuwa jego szczególną uwagę. Od tej chwili już tylko krok dzieli Cię od optymalizacji witryny i zwiększenia sprzedaży. 

6. Hellobar 

Lubisz pop-upy? Zapewne nie, chyba że mówimy o tzw. Exit Popup, czyli okienku wyskakującym dopiero w momencie, gdy nasz odbiorca chce już opuścić witrynę. Dlaczego jest to skuteczne rozwiązanie? Klient, który wykonał już na naszej stronie wszystko, czego od niego oczekiwaliśmy, albo witrynę opuści, albo przekonamy go do jeszcze jednej niewielkiej akcji. To zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych sposobów na zbieranie bazy mailingowej. W wersji darmowej pop-up zawiera logo aplikacji, które nie wpływa negatywnie na liczbę konwersji. 

7. Countly 

To kolejne narzędzie analityczne, prosta aplikacja z ogromnymi możliwościami, pozwalająca przede wszystkim na optymalizację lejków sprzedażowych oraz właściwą segmentację użytkowników odwiedzających witrynę. Przydatne szczególnie w sektorze e-commerce, gdzie analiza zwrotu z inwestycji w pozyskanego potencjalnego klienta ma kluczowe znaczenie.

Największy plus to jednak atrakcyjna wizualizacja danych. Pozwala szybko i sprawnie wyciągać wnioski, a one są przecież w analizie najważniejsze.

8. Piktochart 

Jeżeli od zawsze marzysz o pięknej infografice, na której zaprezentujesz kolejne sukcesy swojej firmy, nie musisz już zatrudniać wyspecjalizowanej agencji. Dzięki prostej aplikacji, w wersji darmowej, stworzysz świetny materiał, którym podzielisz się na blogu, z pracownikami, klientami, partnerami biznesowymi. Darmowe szablony tylko ułatwią Ci to zadanie. To także idealny sposób na dzielenie się wiedzą w atrakcyjny sposób, prezentując wykresy, diagramy, dane liczbowe odrobinę bardziej niestandardowo. 

9. ToDoist 

Subiektywnie najlepsze narzędzie do planowania i pamiętania o p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy