Warto pamiętać, że duża popularność nie jest jednak gwarantem jakości produktu. Z tego artykułu dowiesz się, jakie problemy i wyzwania mogą wiązać się z użytkowaniem oprogramowania zainstalowanego na prawie 30 mln stron na całym świecie.
POLECAMY
Wyzwanie 1. Zgodność z przepisami prawa
Google Analytics zbiera dane osobowe, a proces tego typu jest regulowany przepisami prawa. Jeżeli prowadzisz swój biznes w Polsce, to Twoja analityka internetowa oparta na produkcie Google musi być zgodna z unijnym rozporządzeniem GDPR (ang. General Data Protection Regulation), które do krajowego systemu prawnego zostało wprowadzone ustawą o ochronie danych osobowych w 2018 r.
Zbieranie danych osobowych
Dane osobowe (np. numer telefonu lub adres poczty elektronicznej) dają cenną wiedzę na temat klientów. Na ich podstawie można zbudować kompletne profile użytkowników i wykorzystać je w celach marketingowych.
Google Analytics nie pozwala jednak zbierać większości rodzajów danych osobowych. W ten sposób stara się dostosować do wymogów prawa na swoim największym rynku – w USA. Produkt nie gromadzi informacji, które za osobowe uznaje amerykańska definicja personal identifiable information.
Mimo powyższych ograniczeń Google Analytics nadal zbiera informacje, które są danymi osobowymi zgodnie z europejskimi standardami. To zapisywane w ciasteczkach identyfikatory służące do rozpoznania osób powracających
na stronę i identyfikatory urządzeń w przypadku śledzenia aplikacji mobilnych. Właśn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!