Contentowe występy gościnne, czyli jak pisać treści, które będą publikowane i szeroko udostępniane… u innych

Content marketing

Zacznijmy od dobrze znanej wszystkim mądrości ludowej – „Gość w dom, Bóg w dom”. Parafrazując ją do marketingowych realiów i dostosowując do współczesnego języka, nie pozostaje mi nic innego, jak podsumować już na wstępie – piszmy posty gościnne, bo warto!

Dzielenie się z innymi wiedzą w formie krótkich artykułów to tak naprawdę zwycięstwo i dla autora, i dla wydawcy, czyli świetna okazja do zaprezentowania się jako ekspert z danej dziedziny oraz darmowe, angażujące treści urozmaicające (cudzy) kalendarz publikacji.
Brzmi świetnie? To zobaczmy, jak się do tego zabrać…
Według danych z badań Social Marketing Writing, aż 62,96% czytelników uważa blogi, na których swoje treści publikują zróżnicowani autorzy, za bardziej wiarygodne biznesowo. 
Wytłumaczenie tego stanu rzeczy wydawać się może oczywiste – jeżeli autor zewnętrzny zdecydował się na podjęcie pracy dla danej platformy (i to w większości przypadków pro bono) – zapewne jest to z jego perspektywy opłacalne zarówno pod względem zasięgów, jak i budowania marki własnej. 
Tym bardziej, że podpisując się imieniem i nazwiskiem oraz zamieszczając swoje krótkie bio w wybranym miejscu, w większości przypadków zyskasz też możliwość linkowania do swoich profili biznesowych, np. do LinkedIna. Dlaczego więc nie skorzystać z tak świetnej okazji? 

POLECAMY

Wpisy gościnne – czyli właściwie co?

Mówiąc jak najprościej – to artykuły Twojego autorstwa publikowane na blogach innych firm. 
Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, które przedsiębiorstwa działające na rynku stanowią Twoją bezpośrednią konkurencję. Wiesz też, jakie podmioty funkcjonują w podobnym obszarze, ale nieco inaczej (np. świadczą odmienne usługi, ale w tej samej branży). Regularnie przeglądasz też prasę rynkową, w tym tę dostępną online; to właśnie blogi tych dwóch wymienionych jako ostatnie miejsc są świetną przestrzenią do publikacji wpisów gościnnych.
Oczywiście zapewne zastanawiasz się, skąd wiadomo, który portal/blog wybrać. Intuicja marketingowa i znajomość branży to niewątpliwie podstawowe narzędzia pracy każdego marketera, ale istnieją też gotowe rozwiązania, które mogą ułatwić Ci podejmowanie tak skomplikowanych decyzji – między innymi dobrze znana Alexa stworzona przez Amazon.
 

Rys. 1. Widok główny narzędzia Alexa – porównanie metryk stron www


Dzięki skorzystaniu z opcji porównania metryk wybranych stron z pewnością łatwo przek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy