Co należy wiedzieć, aby odnieść sukces z programem partnerskim e-sklepu?

E-commerce

Od czasów starożytnych funkcjonuje powiedzenie „wszystkie drogi prowadzą do Rzymu”. Niestety nie można tego powiedzieć o programie partnerskim. W tym aspekcie należy starannie dobrać drogę, by nie skończyć w bagnie, zatopionym po uszy. Poniżej przedstawię kilka kierunkowskazów, które pomogą Ci w obraniu właściwego kierunku do szybkiego wzrostu. 

Plan działania

Na samym początku powinieneś nakreślić plan działania. Uruchamiając program partnerski, powinieneś wiedzieć, co chcesz osiągnąć za 3-5 lat. Oczywiście obraz ten powinien być dostosowany do aktualnej sytuacji biznesu, możliwości budżetowych czy też potencjału branży, w której się znajdujesz. 
Proaktywnie zdefiniuj obszary, które są dla Ciebie kluczowe z perspektywy swoich działań. Jeśli z jakiegoś powodu sam chcesz prowadzić działania w Google Ads, zaznacz ten fakt na samym początku. Stwórz swoim wydawcom jak najlepsze warunki do generowania sprzedaży. W modelu CPS Twój finalny koszt będzie uzależniony od efektywności prowadzonych działań. To klasyczny model win-win. 
Otwórz się na doświadczenie swojej agencji i dąż do synergii we współpracy. Otwarta i empatyczna komunikacja z partnerami z pewnością pomoże w opracowywaniu planu działania.

POLECAMY

Technologia

Zapewne chcesz wykorzystać technologię do mierzenia efektywności poszczególnych wydawców oraz do mierzenia transakcji. Warto zastanowić się nad dodatkowymi aspektami, które w procesie prowadzenia programu partnerskiego mogą być równie istotne:

Deduplikacja
Deduplikowanie zamówień pomiędzy kanałami służy odpowiedniemu przypisaniu transakcji do konkretnego źródła, aby uniknąć podwójnej płatności za tę samą transakcję. Pomyśl o tym, zanim uruchomisz program. Zastanów się, czy chcesz deduplikować zamówienia, a jeśli tak – w jaki sposób. 

System odzyski...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy