Budowa i zarządzanie stroną firmową na LinkedIn od A do Z

Media społecznościowe

LinkedIn wraca do łask na świecie i w Polsce – na tle niebieskiego konkurenta wciąż oferuje spore zasięgi organiczne i bardziej wartościowe treści. Właśnie z tych powodów w ostatnich miesiącach znacznie wzrosła (i dalej rośnie) liczba użytkowników oraz zaangażowanie w komunikację. Obecnie w Polsce jest 2,7 mln profili osobowych (na świecie 570 mln) oraz 21 mln stron firmowych. W internecie znajdziemy coraz więcej informacji na temat budowy profili osobowych na LinkedIn i porad, jak budować silną markę osobistą. To dobra tendencja. Aktywność profili osobowych na LinkedIn jest kluczowa, ale najlepiej, gdy wraz z aktywnością osób związanych z firmą idzie w parze aktywność firmowych stron. W tym artykule skupiam się na mniej opisywanej, ale również ważnej sferze LinkedIn – prowadzeniu firmowej strony.

Strategia obecności firmy na LinkedIn

Skuteczna obecność firmy na LinkedIn zwykle jest rezultatem odpowiednio zaplanowanych działań, czyli strategii obecności. Przystępując do planowania, powinniśmy zadbać o to, aby nasza obecność na LinkedIn była spójna z ogólnymi założeniami strategicznymi firmy. Należy dobrze poznać specyfikę platformy, na której przyjdzie nam działać, i narzędzi, z których będziemy korzystać – w tym przypadku strony firmowej.

POLECAMY

Należy też oszacować własne zasoby: umiejętności zespołu, czas i budżet, jakie jesteśmy w stanie przeznaczyć na działania.

Teraz możemy przystąpić do określenia celów i poznania grupy docelowej. Typowe cele, jakie można realizować na LinkedIn, to m.in. budowa wizerunku firmy, budowa marki pracodawcy, pozyskanie i utrzymanie zaangażowanych pracowników oraz pozyskanie klientów. Jeśli na początku nie zdecydujemy się, w którą stronę chcemy iść, to trudniej będzie później o konkretne efekty. 

Kolejnym krokiem jest poznanie swojej grupy docelowej. Pomocna może być wyszukiwarka LinkedIn (funkcje zaawansowane wyszukiwania oraz operatorów logicznych), która pozwala oszacować liczebność osób na wybranych stanowiskach, firm z branży i różnych grup. Na pewno w grupie docelowej oprócz potencjalnych klientów powinni się znaleźć pracownicy i partnerzy firmy. To oni jaki pierwsi stają się ambasadorami marki. Każda osoba, która doda naszą firmę jako swoje miejsce pracy, od razu staje się też jej obserwującym. Warto to mieć na uwadze. Szczególnie na początkowym etapie działań, dzięki aktywności pracowników marka dociera do nowych osób na LinkedIn.

Planując działania na LinkedIn, odpowiedz sobie na pytania:

 

  1. Jaki jest cel obecności na LinkedIn?
  2. Do kogo chce...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy