Branding w internecie – między słowem a obrazem. Jak tworzyć komunikaty chwytające za serce i… portfel klientów?

Reklama internetowa

Chwytają za emocje, nęcą promocjami i kuszą portfele, albo krzyczą do nas wprost: „Kup mnie teraz!”. Reklamy… Codziennie widzimy ich setki, ba – nawet tysiące – i każda z nich ma dla nas wyjątkowy komunikat o wyjątkowym produkcie, który sprawi, że poczujemy się, a jakże, wyjątkowo.

Czar jednak pryska już po kilku sekundach. Klienci nie są w stanie przypomnieć sobie nazwy, marki czy USP produktu, o którym krzyczał ten piękny rectangle czy post na Facebooku dosłownie chwilę temu. I nie możemy się temu dziwić. Bo dziś, w społeczeństwie miliona komunikatów, prawdziwą sztuką jest zdobycie mózgu i serca klienta. No oczywiście jeżeli nie jesteśmy Hannibalem Lecterem. 
W dzisiejszej rzeczywistości trzeba robić rzeczy prawie niemożliwe. Mieć ciastko i zjeść ciastko? Trzeba pogodzić ciekawą kreację, popisy copywriterskie z precyzyjnym, wręcz snajperskim targetowaniem, przemyślaną sprzedażą i zoptymalizowanymi ścieżkami dojścia. To właśnie esencja pracy agencji. Jednym się to udaje bardziej, innym mniej. Dlatego wszyscy wciąż szukają, poprawiają, testują, wyliczają. Gdzie szukać złotego środka? Czy on w ogóle istnieje? Czy powstanie kiedyś perfekcyjna reklama, którą włożymy pod klosz, zzipujemy i wyślemy do Sevres, by położyć ją obok wzorca kilograma?

POLECAMY

Kiedyś to było…

Życie marek w latach 90. było zupełnie inne. Przede wszystkim, na porządku dziennym była jednostronna komunikacja. Opinie klientów rozprzestrzeniały się głównie pomiędzy znajomymi lub sąsiadami – nie miały takiej skali rażenia, jak dziś. Obecnie marka, która nie prowadzi działań brandingowych w internecie, żyje na krawędzi. Po pierwsze, pozwala innym mówić na swój temat, nie zarządzając tymi wypowiedziami, a przez to traci kontrolę nad samoistnie budowanym wizerunkiem marki. Po drugie, e-branding jest niezwykle skuteczny, bo doskonale odpowiada na zmieniające się potrzeby i zachowania konsumentów. Cele tradycyjnego brandingu oraz działań prowadzonych online są te same – chodzi o to, żeby dostarczać informacji na temat marki, budować świadomość i wizerunek, a także rozwijać relację z odbiorcami. Są marki, które mogą sobie pozwolić tylko na e-branding i skutecznie realizować wymienione wcześniej cele. Nie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy