Co ma SEO do UX i odwrotnie
Elementem UX, a także wędrówki użytkownika jest dostępność, którą można rozumieć m.in. jako widoczność w Google różnego rodzaju treści dostosowanych do różnych potrzeb użytkownika (produkty, poradniki, opinie, filmy). Analiza wielokanałowych ścieżek konwersji w Google Analytics raz po raz dowodzi, że wyszukiwarka jest kluczowym kanałem pozyskiwania ruchu i generowania konwersji w e-commerce. Trzeba pamiętać o tym, że UX zaczyna się już przed wizytą na stronie – kluczową kwestią jest dopasowanie do intencji użytkownika i odpowiednia komunikacja tego, co mamy do zaoferowania (np. w postaci atrakcyjnego tytułu, użytecznych mikroformatów mówiących o cenie i dostępności towaru czy metaopisu podkreślającego wyróżniki oferty i zawierającego poprawnewezwanie do działania).
POLECAMY
Audyt sklepu powinien obejmować szereg różnych, pozornie niezwiązanych ze sobą aspektów jednocześnie. Optymalizacja powinna być prowadzona świadomie, aby pracując nad jedną grupą czynników, nie pogarszać innych. Oprócz SEO (czy innych form pozyskiwania ruchu, jak AdWords) oraz szeroko rozumianego userexperience są to też kwestie prawne dotyczące zbierania danych osobowych, regulaminu i polityki prywatności, zwrotów lub zatwierdzania transakcji. Ponadto trzeba pamiętać, że zarówno w kontekście SEO, jak i UX istotne są także czynniki off-page (na których akurat w tym tekście nie będziemy się skupiać). W pozycjonowaniu będą to głównie linki z innych witryn. Natomi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!