Audyt i optymalizacja SEO krok po kroku – subiektywny ranking narzędzi SEO managera

Temat numeru

Audyt SEO wykonujemy w dwóch przypadkach: pierwszym, gdy projektujemy nową stronę, np. sklep internetowy, oraz drugim – gdy nasz serwis działa już jakiś czas i chcemy zweryfikować, jak wygląda pod kątem SEO.

Audyt SEO możesz wykonać samodzielnie, wykorzystując do tego narzędzia darmowe i/lub płatne. Pokażę Ci krok po kroku, jak wykorzystać te narzędzia, co sprawdzić i na co zwrócić uwagę.

POLECAMY

Wtyczki do audytu SEO

Załóżmy na początek, że nie masz żadnych „ekskluzywnych” narzędzi SEO, a jedynie dostęp do kilku darmowych wtyczek. Poniżej spis takich, które uważam za must have:

  • HeadingsMap – wtyczka, dzięki której możesz przejrzeć rozkład nagłówków na każdej podstronie. Wytyczne Google nic nie mówią o układzie nagłówków jednak odpowiednia struktura H1>H2>H3 powinna być zachowana (https://bit.ly/3miNonY).
  • SEO Minion – jest to wtyczka, dzięki której możemy zweryfikować wiele różnych ustawień, np. canonical (który jest bardzo krytycznym elementem), linki wewnętrzne oraz wychodzące i kilka innych (https://bit.ly/3BcOBU8).
  • META SEO Inspector – podobny do SEO Minion tylko że inny układ informacji (https://bit.ly/3BaXFIY).
  • Em...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy