7 pomysłów na „domykanie sprzedaży” w SEM – co robić, aby nie wypuścić klienta z sieci?

Temat numeru

Znaczny budżet przeznaczony na prowadzenie kampanii marketingowych to przedmiot pożądania każdego marketera – bezsprzecznie dysponowanie znaczną ilością gotówki ułatwia dywersyfikację działań ze względu na cel, kanał czy formaty reklamowe, umożliwia widoczność na witrynach z kategorii premium, pozwala na pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania – ale czy na pewno nie można zrealizować tych założeń, dysponując niewielkim budżetem?

1. Docieraj do potencjalnych klientów na każdym etapie lejka zakupowego

AIDA – nic nowego? Ale ten jakże stary model marketingowy ma wciąż zastosowanie, także w przypadku reklam AdWords. Attention (uwaga) – reklamy banerowe w sieci reklamowej Google i reklamy wideo na YouTube to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania. Szczególnie przydatne w przypadku, gdy Twój produkt lub usługa są innowacyjne i nikt nie szuka ich w wyszukiwarce. Zainwestuj w blog lub webinaria i reklamuj je przy użyciu reklam banerowych lub wideo.

POLECAMY

Jeśli chcesz używać reklam w wyszukiwarce na tym etapie, to musisz liczyć się z tym, że Twoje reklamy będą mocno niedopasowane do zapytań użytkowników, a co za tym idzie – będą miały niski wynik jakości, a to z kolei oznacza wysokie stawki CPC. Jeśli bowiem sprzedajesz buty do biegania konkretnej marki, to na tym etapie trzeba najpierw zainteresować osoby, które w ogóle nie biegają. To może być trudne, bo jak je znaleźć w wyszukiwarce? 

Jeśli masz wątpliwości, których słów używać w wyszukiwarce, a których nie, to dobrym testem będzie sprawdzenie różnych słów kluczowych w narzędziu Planer Słów Kluczowych, które jest dostępne z poziomu konta AdWords. Ogólne słowa kluczowe mają duży wolumen zapytań i mogą mieć wiele znaczeń lub były wpisywane przez użytkowników...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy