1. Kierowanie na sieć reklamową i wyszukiwania w tej samej kampanii
AdWords pozwala emitować reklamy w sieci wyszukiwania i reklamowej. Sieć wyszukiwania to reklama w wyszukiwarce Google oraz wyszukiwarkach osadzonych u partnerów, dla przykładu: onet.pl, interia.pl. Sieć reklamowa to reklamy tekstowe, graficzne i wideo na stronach, które emitują reklamy w AdSense czy DoubleClick Ad Exchange. Jeśli bez wiedzy o działaniu tych sieci wybierzesz zalecane przez Google’a ustawienie kierowania na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową, możesz być mocno niezadowolony z wyników swojej kampanii. Po pierwsze, kompletnie tracisz kontrolę nad tym, w jakiej proporcji Twoje środki trafiają do sieci wyszukiwania, a w jakiej do sieci reklamowej. Po drugie, można łatwo się domyślić, że inne reklamy i możliwości kierowania są skuteczne w sieci reklamowej, a inne w sieci wyszukiwania. Wrzucenie tych ustawień w jedną kampanię może wyglądać wygodnie, nie jest jednak optymalne.
POLECAMY
2. Brak świadomości o reklamowaniu się na wszystkich urządzeniach
Reklama w sieci wyszukiwania trafia na wszelkie urządzenia – desktopy, laptopy, smart tv, tablety czy smartfony. Domyślnie, bez możliwości wyboru typów urządzeń, Twoja strona jest reklamowana w mobile i jeśli nie zoptymalizowałeś jej do tej pory pod użytkowników smartfonów, będziesz pozyskiwał słaby, mało wartościowy ruch. Przede wszystkim zadbaj o idealną optymalizację strony pod urządzenia mobilne – skrótem klawiszowym Ctrl+Shift+J w Google Chrome uruchomisz konsolę, w której można testować wygląd stron na wielu urządzeniach,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!