40 znaków w onlinie – jak przykuć uwagę czytelnika. Porady i sztuczki

Content marketing

Reklama natywna w ostatnich latach jest jedną z najbardziej popularnych form wykorzystywanych w promocji produktów, usług czy treści sponsorowanych. Jak ją tworzyć, aby spełniała swoje cele? Oto krótki poradnik.

W dobie kampanii programatycznych, sztucznej inteligencji (artificial intelligence) czy technologii analizowania danych w oparciu o zaawansowane algorytmy przetwarzania informacji możemy wyświetlać takie reklamy, jakich odbiorca oczekuje. A przynajmniej tak powszechnie się uważa. Niemniej oprócz tego, czego nie widać gołym okiem (wspomniana technologia), ważny jest czynnik ludzki, czyli komunikacja z konsumentem. A ta niestety robi się coraz krótsza, bo użytkownik stał się jakby… bardziej leniwy? Otóż nie, on po prostu nie ma czasu… a przesyt informacji na stronach www jest tak duży, że treści reklamowe kurczą się do minimum, czyli średnio do 40 znaków.
W komunikacji należy zatem być niezwykle skutecznym. Raz, że konkurencja nie śpi, dwa, że średni czas przykucia uwagi konsumenta (ang. dwell time) trwa średnio 2,3 sekundy (w przypadku reklamy bannerowej)! Możemy zyskać, jeśli dodamy do tego wyżej wspomnianą technologię. W reklamie natywnej dwell time wydłuży się wtedy do 7,4 sekundy.
Jak zatem zainteresować produktem odbiorcę w tak krótkim c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy