10 zastosowań Google Tag Managera w optymalizacji strony internetowej

Temat numeru Audyt w e-marketingu

W przypadku optymalizacji zarówno stosunkowo niewielkich stron firmowych, jak i rozbudowanych witryn typu e-commerce często pojawiającym się problemem jest implementacja zmian w kodzie strony. Na szczęście tu z pomocą przychodzi nam Google Tag Manager, który możemy wykorzystać do modyfikowania wielu elementów na stronie internetowej.

1. Dane strukturalne

Problem:

Brak dodatkowych snippetów w postaci choćby gwiazdek wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

POLECAMY

Dlaczego to tak ważne:

Nie da się ukryć, że dodatkowe elementy w wynikach wyszukiwania niezwykle przyciągają uwagę użytkowników. W niektórych wypadkach ich stosowanie to wręcz konieczność, gdy nie chcemy już na starcie przegrywać z naszą konkurencją. Najlepszym przykładem są tu strony z przepisami, których znaczna część ma w wynikach wyszukiwania tzw. rich snippety, a więc choćby gwiazdki czy nawet miniaturki prezentujące potrawy.

W innych wypadkach obecność w wynikach wyszukiwania gwiazdek czy wszelkich dodatkowych elementów to konkretna przewaga konkurencyjna mogąca skutecznie przyciągać uwagę do naszego wyniku wyszukiwania kosztem nawet konkurentów znajdujących się wyżej od nas.

Rozwiązanie:

Implementacja danych strukturalnych przy wykorzystaniu Google Tag Managera zgodnie z wytycznymi ze strony //schema.org/docs/schemas.html.

Rys. 1. Przykładowe rich snippety

 

2. Noindex

Problem:

Indeksowanie przez wyszukiwarki wszystkich podstron witryny.

Dlaczego to tak ważne:

W przypadku stron internetowych często mamy do czynienia z podstronami, których indeksowanie przez wyszukiwarki niekoniecznie jest wskazane.

Jednym z najbardziej oczywistych przykładów będą tu oczywiście wyniki wyszukiwania. Brak kontroli nad nimi może doprowadzić do pojawienia się w wynikach wyszukiwania wielu dodatkowych podstron. Z punktu widzenia wyszukiwarki zazwyczaj nie prezentują zbyt dużej wartości i stanowią dla niej po prostu content o niskiej wartości.

Rozwiązanie:

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy