Dołącz do czytelników
Brak wyników

#10 najskuteczniejszych formatów reklamowych B2B

Artykuł | 22 marca 2019 | NR 32
137

Czy marketing związany z sektorem B2B jest faktycznie trudniejszy, niż dotarcie do pojedynczego klienta z produktem bądź usługą? W teorii prawdopodobnie tak, w praktyce im większe wyzwanie przed Tobą, tym większe korzyści uzyskać możesz z poprawnie przeprowadzonych działań. Nie zapominaj bowiem, że po drugiej stronie zawsze stoi człowiek, bez względu na to, jakiego typu przekaz starasz się mu zaoferować. Czy więc narzędzia reklamowe w sektorze B2B różnią się tak bardzo od sektora B2C? Sprawdźmy!

Działania marketingowe B2B (ang. business to business) to wciąż spore wyzwanie dla przedsiębiorców, marketerów, copywriterów oraz wszystkich tych, którzy starają się stworzyć jasny i przejrzysty przekaz, trafiający do właściwego odbiorcy. O ile bowiem większość z nas uważa, że komunikacja na linii dostawca – klient buduje o wiele bliższą relację, o tyle współpraca pomiędzy markami jest w stanie trwać o wiele dłużej. Wymaga więc ona większych nakładów sił oraz jeszcze lepszego zrozumienia potrzeb obu stron. Z jakich więc narzędzi korzystać aby marketing B2B przestał spędzać Ci sen z powiek?

1. Search Engine Optimization

Marketing w wyszukiwarkach rozwija się z roku na rok. Nie bez powodu istnieje stwierdzenie mówiące o tym, że jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz! Choć to duże uproszczenie, to czy jednak o prawdziwości tej tezy naprawdę chcesz przekonać się na własnej skórze? Optymalizacja własnej witryny, aktualne oraz rzeczowe treści i strona dostosowana do wszystkich wymagań Google to dzisiaj podstawa działań marketingowych. To od wyszukiwarki większość z nas rozpoczyna poszukiwanie produktów oraz usług, jeżeli więc planujesz stworzenie efektywnego lejka sprzedażowego wspierającego zdobywanie leadów, to w tym właśnie kierunku musisz pójść w pierwszej
kolejności.

2. Facebook Ads

Czy jeszcze kilka lat temu przyszło Ci do głowy, że będzie istniał serwis społecznościowy, który o Twoich potencjalnych klientach będzie wiedział praktycznie wszystko? Możliwości targetowania reklam na Facebooku bardzo często przechodzą wszelkie dotychczasowe wyobrażenia. Wiesz o tym, że możesz kierować swoją reklamę do właściwego odbiorcy dokładnie wtedy, gdy pada deszcz i istnieje duża szansa, że właśnie wtedy przebywa on w biurze, tuż przed ekranem swojego monitora? Im więcej wiesz o swojej grupie docelowej, tym skuteczniejszy przekaz jesteś w stanie stworzyć.

Chciałbyś już dzisiaj dotrzeć do potencjalnych klientów z bardzo konkretnego sektora, a może nawet do osób na konkretnym stanowisku? Możliwości reklamy na Facebooku to materiał na bardzo długi artykuł…

3. Google AdWords

O ile optymalizacja witryny w kontekście wyszukiwarek to dzisiaj podstawa biznesu B2B, o tyle kampanie płatne stanowią jej świetne uzupełnienie i niezbędną synergię, by dotrzeć do klienta w każdym momencie jego poszukiwań. To właśnie w wyszukiwarce wpisujemy nasze potrzeby, szukamy rozwiązań problemów oraz poszukujemy partnerów do współpracy. Wysoka pozycja w płatnej części wyników wyszukiwania to dzisiaj efekt wielu godzin optymalizacji, wdrożenia odpowiednich rozszerzeń, obserwacji i analiz, ale efekt jaki jesteś w stanie dzięki temu uzyskać, może stanowić punkt zwrotny w Twoim biznesie. Według raportu Regalix aż 73% marketerów zapewniło, że ich firma inwestuje w działania prowadzone w wyszukiwarkach.

Twoja konkurencja zapewne też to robi!

4. E-mail marketing

Działania związane z sektorem B2B to przede wszystkim edukacja odbiorców oraz długofalowe budowanie relacji, dla której pozyskany lead jest jedynie krótkim wstępem do tego, co dopiero może się wydarzyć. O ile prywatnie e-maile zastępują nam media społecznościowe, o tyle w kontaktach z przedstawicielami innych firm to wciąż najpopularniejsza droga do serca oraz… portfela klienta. W komunikacji B2B najczęściej komunikujemy się z osobą o ograniczonych możliwościach decyzyjnych, dlatego tak ważne jest regularne przekazywanie dobrze przygotowanych informacji, które w efektywnej formie można przedstawić w strukturach firmy. Bardzo mocno zmienił się także odbiór e-mail marketingu, który dzięki urządzeniom mobilnym stał się bardzo szybkim i sprawnym sposobem komunikacji.

5. Retargeting

Wyobrażasz sobie pracownika firmy, którą chcesz pozyskać, mającego wystarczającą ilość wolnego czasu, by dokładnie zapoznać się z Twoją witryną, ofertą, referencjami, a dodatkowo złożyć zapytanie? Istnieją setki powodów, dla których nawet pomimo potencjalnego zainteresowania przyszły klient może opuścić Twoją witrynę. Nie daj mu więc o sobie zapomnieć! Nieinwazyjnie, stosując capping (ograniczenie w liczbie wyświetleń reklamy dla jednego użytkownika), przypomnij mu jednak, że był zainteresowany Twoją ofertą, a jedynie bliżej nieokreślone powody przerwały tę świetnie zapowiadającą się współpracę. Dzięki zastosowaniu retargetingu to klient zadecyduje, kiedy ma czas, by do Ciebie wrócić – mamy nadzieję, że tym razem już na dłużej.

6. Mobile Ads

Wiesz o tym, że rok 2017 został uznany rokiem mobile? Tak, wiem, poprzedni również. Kilka wcześniejszych lat także! Jeżeli więc nadal nie optymalizujesz swoich działań w kontekście urządzeń przenośnych, to w tym sektorze możesz zanotować potencjalnie największe efekty. Wiesz o tym, że strona responsywna to dzisiaj już za mało? Odbiór treści w standardowy sposób oraz za pomocą urządzeń mobilnych znacząco różni się od siebie, dedykowana strona pozwoli więc na skupienie się tylko i wyłącznie na najważniejszych elementach Twojego biznesu. Reklama w wyszukiwarce Google pozwala dziś na wykonanie połączenia telefonicznego bądź wysłanie SMS-a do Twoje...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy