W roku 2020 agencja mediowa Mindshare przeprowadziła badanie, pytając Polaków, jak pandemia wpłynęła na ich życie, w tym decyzje zakupowe, spędzanie czasu wolnego, relacje międzyludzkie i digitalizację życia codziennego. Tegoroczna, druga fala badania pokazuje, że wiele trendów utrzymuje się w społeczeństwie do dziś na takim samym lub wyższym poziomie niż przewidywany przez samych konsumentów, przy czym dzisiaj trendy wzrostowe często napędzane są trudną sytuacją gospodarczą.
POLECAMY

Źródło: Mindshare „Koronatrendy”, 2020
Czas wolny i styl życia
Izolacja społeczna, która wymusiła przeniesienie rzeczywistości do online’u, znacząco wpłynęła na zdigitalizowanie codziennego życia. Obecnie aż 41% Polaków deklaruje, że korzysta z internetu częściej niż w 2020 r. Trendem, który utrzymuje się od blisko 3 lat, jest wirtualne podtrzymywanie więzi rodzinnych (38%). Jedna na trzy osoby w dalszym ciągu wykonuje również ćwiczenia w domu (39% vs. 30% w 2020 r.), a na zdobywanie nowych umiejętności gotowych jest 41% Polaków (czyli o 7 p.p. więcej niż w trakcie pandemii). Mimo ponownego otwarcia kin, co trzecia osoba (38%) chętniej ogląda filmy i seriale w sieci. Wzrost znaczenia technologii i jej „wejście” do życia internautów daje markom coraz większe możliwości dotarcia do swojej grupy docelowej za pośrednictwem k...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!