Testy A/B w kreacjach mailingowych pozwalają na wprowadzanie czasem niewielkich zmian, które niosą ze sobą wielkie efekty. Czy kolor buttona, kreacji, tło jednokolorowe albo wzorzyste zwracające uwagę – czy takie elementy mogą wpłynąć na skuteczność i, co najważniejsze, efektywność kampanii mailingowej?
POLECAMY
Oczywiście, że tak. Tym bardziej, jeżeli mówimy o mailingach do baz zewnętrznych. Tutaj odbiorca jest bardziej wymagający i mamy zaledwie kilka sekund na to, aby przekonać go do naszej oferty. Dlaczego ta precyzja jest tak ważna? Bo pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz!
Rysunek 1. Kreacja mailingowa zrabatowani.pl – test tematu
Z definicji testy A/B pozwalają na porównanie skuteczności różnych kreacji wiadomości e-mail na testowej grupie odbiorców. Dzięki temu możliwy jest wybór najskuteczniejszej z nich, a następnie rozesłanie jej do całej bazy mailingowej. Czyli w praktyce pozwalają one na zrezygnowanie z eksperckiej metody wyboru kreacji jednej osoby na rzecz faktycznie skuteczniejszej kampanii, potwierdzonej danymi statystycznymi.
Rysunek 2. Kreacje mailingowe zrabatowani.pl – test nadawcy
Temat, nadawca, kreacja – trzy istotne ogniwa testów A/B
Zacznijmy od tematu wi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!