Zazieleńmy marketing: ekokampanie jako odpowiedź na potrzeby nowych generacji konsumentów

Temat numeru

Według danych zebranych przez ekspertów z Trivium Packaging w materiale 2021 Global Buying Green Report, większość kupujących z generacji Z oczekuje od brandów podejmowania działań o charakterze zrównoważonym: zadbania o wprowadzenie opakowań biodegradowalnych lub z materiałów pochodzących z recyklingu, poruszania tematu odpowiedzialnego transportu produktów lub... wdrożenia ekozmian już na poziomie produkcji danego wyrobu i pracy nad nim. Co ciekawe, jak pokazuje to samo badanie – ponad 80% ankietowanych zdaje sobie sprawę z tego, że takie oczekiwania wiążą się często z koniecznością poniesienia większych kosztów przez klienta końcowego – i są gotowi te nakłady finansowe ponieść.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Jeśli dodamy do tego rosnącą popularność rynku z branży tzw. reCommerce (inaczej nazywanego reserve commerce) oraz to, że do końca 2021 r. jego wartość według szacunków sięgnie 64 mld dolarów (źródło: 2022 Resale Report), wnioski są jasne – klienci głosują portfelem i zdecydowanie wybierają zielone marki.

Tylko jak wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i móc chwalić się w reklamach ekopodejściem bez narażenia się na oskarżenia o greenwashing? Mam nadzieję, że uda mi się dzisiaj Was nieco natchnąć przytoczonymi dobrymi, kreatywnymi pomysłami od największych marek!

Zrównoważone kampanie: na ratunek (branżowemu) środowisku

Jeśli do istotnych wartości wyznawanych przez Waszą markę należy troska o dobrostan planety, zielony marketing jest kierunkiem, w którym zdecydowanie powinniście zmierzać. Pamiętajcie też, że zrównoważone działania to coś znacznie więcej niż sam wybór kartonowego opakowania i próba redukcji poziomu używania plastiku – to również (w może przede ws...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy